onsdag 4 mars 2009

U23 Uttagning 2009

Saxat från http://fkboule.blogspot.com/

U23 Dam och Herr spelarna är uttagna inför kvalet.

Magnus Wedel som är förbundskapten för U23 Dam har tagit ut följande spelare:

- Jessica Johansson HVE
- Lisa Claesson BKS
- Matilda Boström CPC
- Jennifer Persson Andersson SKÖ

Maths Lind som är förbundskapten för U23 Herr har tagit ut följande spelare:

- Måns Daniel BSJ
- Erik Lööf-Ekström BSJ
- Fredrik Wilhelmsson HVE
- Viktor von Eggers-Patron LBO

Kvalet spelas den 22-22 mars.

_____

- Grymma lag måste jag säga! Pratat med Wedel under Svenska Cupen kval södra och på finalspelet och han hade rätt klart för sig vem som skulle spela, i alla fall de tre första, Matilda, Jessica o Lisa. Dessa tre har han testat förr och då gav det ett NM guld.
Fjärde tjej som ingår i u23 laget dam är Jennifer Persson Andersson SKÖ. Jag såg henne spela under finalhelgen i svenska cupen dam o jag måste säga att det bankades på rätt rejält. Det ska bli kul att se dessa 4a spela kvalet i mars.

- U23 herr, oj oj oj .. vilket lag! Dessa spelare hade kunnat utmana vilka öppna lag som helst och ge dem en grym match! En spelare som jag tror är under 23 är Alex Lindkvist, en spelare som kunnat ta en plats i detta lag men vem han skulle petat vet jag inte. Men iom att Alex inte visat sig på banorna på x antal månader så ska han inte ha något plats här.
Nej det har blir hur bra som helst, Måns med sin taktiska sida, Erik med en av de högsta stoppsskottsprocenten i Sverige, Fidde med sina stabila lägg och med Viktors rutin o lugn.

- U23 klassen måste vara något av det bästa som hänt boulen på länge. Att gå från junior upp i öppen klass är ett stort steg o det är inte många som klarar av detta steg. Många slutar tyvärr när de går upp i öppen klass o genom att ha en u23 klass som man kan använda till för att slussa spelarna ut i öppen klass så kan vi förmodligen ha chans att behålla mer spelare.

Success_Star

17 kommentarer:

Herman sa...

Anton Oscarsson från Ödenäs är också en spelare som nosar på platserna här tycker jag. Nu är han bara 18 år, så hans tid kommer säkert.

Success_Star sa...

Är man 18 så har man tiden framför sig i u23... han kan spela boule ja, men tycker inte att han är bättre än någon annan i laget så rätt lag tycker jag verkligen det är =)

Herman sa...

Där har du helt rätt!

Ivar sa...

Är det bara jag som tycker det är konstigt att en kille som har vunnit SM två år i rad, är högst rankad bland U23, samt förmodligen har vunnit mer det senaste året än vad övriga 4 har gjort tillsammans, inte är uttagen?? Vad vet jag klart att jag är lite partisk, men nog fan är det konstigt! (för den som inte vet vem jag menar är det givetvis Albin P).

Ante sa...

Håller med Ivar.Visste faxtiskt inte att han är under 23.Inget ont om dom 4 uttagna...men jag har sett Albin rätt mycket...och nog borde väll han fått schansen NÅN gång.
Ahhja...e som de e.Mozza.

Success_Star sa...

Är han under 23? Även vid finalen ? Fyller man år innan finalen går så får man inte spela denna...kan vara något sådant? Isf borde ju Albin vara med, men Matte har väl något skäl.

Coccinelle sa...

Albin har spelat mycket i landslaget genom åren. Han är duktig.. Men laget som är uttaget är bra! Och det är bara 4 personer som kan spela... :) Personligen tycker jag Albin är SVIN BRA så länge han spelar tillsammans med dig Ivarsson. I andra konstellationer är han inte riktigt i den kallibern... ;)

Success_Star sa...

Kan ligga något i det Jocke skrev, att Albin inte är lika bra utanför Ivarssons "beskydd" . men anledningen till att Albin inte spelar kan bara Matte svara på.

Conny sa...

Glömde bort Albin, jag tänker mig oftast han som en spelare för de öppna landslaget. Han är given i de laget om man tittar på spel och meriter de senaset åren.

Albin sa...

Jag tycker diskussionen om Ivarssons beskydd ar intressant. Jag tycker ni ar skitbra sa jag sager inget om det, men blocket med mig, filip vet jag inte om ni har plusstatistik mot heller de 2 senaste aren. men da kanske jag ligger i filles lass. >)

Success_Star sa...

Så har man plusstatistik mot oss så är man given i landslaget? Vad har det med något att göra? Alla är vi bättre när vi spelar med vissa medspelare o "sämre" med vissa, så är vi alla..men hos vissa är hoppet större, som hos dig Albin. Med det sagt så säger jag ABSOLUT inte att du är dålig eller något liknande. Jag har en anings problem med hur du är som person, mest på nätet då men som boulespelare, hur du spelar m.m så är du i toppklass.

Att jag har problem mot dig o förmodligen inte vunnit över dig på x antal år sticker jag inte under stol med. Alla har vi våra spöken, så som Ivar har Alex..

Albin sa...

Som sagt, det var inget mot er. Tyckte bara att det var en intressant diskussion. jag forsoker vara mer odmjuk nu pa natet eftersom allt jag har skrivit genom tiderna varit i ren provokation och ironi. Nagot som kanske var onodigt.
Att jag inte ar uttagen har jag inte kommenterat, det ar ett beslut jag har accepterat. Det ar inget jag kommer argumentera for. Jag personligen tycker att Ivar ar Sveriges overlagset basta spelare men han hade inte varit det utan mig och Folke i ryggen, sen vad man vill dra for slutsatser av det. Ja, kanske ar jag och folke som ofta fatt samma kritik bara ett resultat av IVAR effekten. Men om man tror pa det tror jag att man tror for mycket pa individen och for lite pa lagets alla delar. Det finns inget jag i lag aight. Haha

Visst ska det bli kul med svenska cupen... Hoppas pa samma final som forra aret!

Ivar sa...

För fan Jocke kom igen! Vi vet båda två att det där är bara snack. Exempelvis förra året var det jag som fixade segern åt er i Sv cupen. Då var det ingen som låg i något Ivarlass inte. Det är ju som att säga att du inte kan spela utan Krippa. Du om någon borde veta att det handlar om lag och inte individ. All respekt för uttagningen. Det finns säkert väldigt bra skäl som inte jag känner till. Jag håller även med Conny om öppna landslaget vore mer lämpligt för Alban.

Coccinelle sa...

Ja har ett bra exempel Ivar... Nar du spelade ihop med mig Och Jonas for nagra ar sen. Det blev bara kattskit av "laget" Men nar du spelade ihop i "ditt" lag var du bra.... :)
De ar bara sa. Om du vill forneka det sa okej. Men man fungerar battre ihop med vissa an med andra... :)

Men visst kanns det lite konstigt att han inte ar med i truppen. Men FK tror pa det laget han tagit ut. Och just det laget kan man inte klaga pa. Ett bra lag helt enkelt! Jag vet ju inte hur Matte har tankt eller satter som krav for sina uttagningar...

Success_Star sa...

Jag vet inte när Albin fyller år.. men fyller han år så att han bara kan vara med i kvalet så förstår jag varför han inte är uttagen... det är bättre att köra med ett lag som kan spela hela vägen, kval o final.

Ante sa...

Hakar på Pimmen lite...
helt rätt att man spelar/passar bättre med vissa å sämre med andra.
Men det vet man inte innan.Mycket därför jag haaatar dessa kortlekar och bara vägrar skiten.Ok,bland vetts kan det va ok.
Ända ggn jag åkte på en sån (Parken) å jag blev lottad med 2 spelare fr BRO (inget ont om DEN klubben i sig) som DÅ ansågs vara bättre än mig...blev jag helt jävla knäckt av deras blickar å komentarer mellan varandra."Ehh...nu blir det svårt...".Idioti.
Ahhja...alla passar nog inte med varandra som sagt,och DET gör nog jobbet som UK/FK riktigt kul egentligen.Gäller bara för oss övriga att stå upp för deras beslut och framförallt inte gnälla på,t.Det är förexten huvudskälet till att jag,för min del,håller mig te en klubb så långt bort fr hemmaort som möjligt.Svårt att komma med ngra krav då :-).
Fy faen va långrandig jag blev.Sorry.Ha,t gött.

Ivar sa...

Självklart är det lättare att spela med folk som man trivs med och känner än andra. Men att påstå att Albin bara kan lira när han spelar med mig, är ju direkt löjligt.