måndag 23 mars 2009

U23 Regler

Article 5

"Each team consists of a Delegation Leader, one or two delegates (or coaches), four women and/or four men maximum (three being the minimum) having a senior licence, being at least 18 years old and at most 22 years old in the competition's year."

Det skrivs mycket på bloggar o plank om Albin Plantins medverkan eller inte. Läser man vad som står i reglementet är Albin för gammal för u23 iom att han är för 1986, alltså fyller 23 i år. End of discussion ;)


Success_Star

7 kommentarer:

Ante sa...

Hehe...svårt att få folk att fatta det där,Rille.Har oxå försökt.

Leo sa...

Men om han fyller år i december så är han ju bara 22 år fram till dess och borde alltså få lira både kvalet och slutspelet? Eller är jag ute o cyklar nu?

Ante sa...

Nop.Där har du nog rätt.Men tror han fyller 23 i början av sommaren.Då ere väll kört?Eller?
I vett funkar det ju som så att DET år du fyller 55 är du vett fr Januari.Är det inte så här oxå?
Ahhfaen...krååångligt ju.
Aunte fattar inte heller längre.

Success_Star sa...

Det året du spelar ett mästerskap i u23 får du inte vara eller fylla 23 år.

Albin sa...

Som jag skrivit tidigare så blev jag inte uttagen av Maths av andra anledningar än att jag är för gammal. Platsade inte helt enkelt. Sen vad man tycker om det är upp till var och en.
Att jag ev är för gammal för finalspelet kan vara en sanning men eftersom FK inte verkade ha koll på det vid uttagningen så spelar den mindre roll.
Men för de som vill gratta mig på min födelsedag och ha koll på att jag faktiskt inte får spela slutspelet så fyller jag år 18 september. 23 år alltså :D

harko sa...

verkar vara särskilt svårt att förstå att det handlar om födelseår, inte födelsedag. regelverket har dessutom varit formulerat så sedan minst 1 år tillbaka, inte direkt någon överraskning. tidigare uttagningar har påverkats av denna regel.

Success_Star sa...

Jag säger inget om din spelkunskap eller dyl, för jag tycker att du skulle platsat, kommenterar bara det faktum att du är för gammal o att folk inte förstår reglen =)

Grattis i förskott mannen! Du börjar ju bli gammal som fan!!!

Exakt, födelseÅR, inte födelsedag. Aja, någon gång kommer väl folk förstå ;)