måndag 9 mars 2009

EM herr 2011 Sverige


www.svenskboule.se kan man läsa om att Svenska bouleförbundets styrelse föreslår årsmötet att besluta att 500.000 kr av årets överskott öronmärks för att arrangera ett EM för herrar 2011, och att en ansökan lämnas in.

Är man med och spelar EM så "måste" man någon gång vara med och hålla i det. Det kostar en halv miljon...ja det gör det men pengarna är ett överskott, alltså är det inget som behöver sparas in. . . . . bla bla bla , allt finns att läsa på svenskboule.se som sagt.

Jag tycker det låter som en bra idé och hoppas att det kommer att röstas igenom. Att arrangera i ett så här tidigt stadie är smart, då det inte finns något att "leva upp till".
Tänk er bara känslan att få representera Sverige på hemmaplan, DET vore en grym känsla!
Om inget annat så skulle jag haft en bloggrapportering av högsta klass! ;)

Success_Star

Foto:
http://www.motorshow.se/bilder/pressbilder/001_svenska_massan.jpg

9 kommentarer:

Jess sa...

Hur kan du blogga om du ska spela??;)

Rickard Nilsson sa...

"Om inget annat..." står det ;)
Man vet ju aldrig, kan ju bryta foten eller något? ;) haha

Jess sa...

Att spela med en bruten fot är väl ingen konst, mycket värre med en bruten tå..;)

Rickard Nilsson sa...

Hm... armen då? Men bryter jag armen så kan jag inte blogga heller.. haha =) knivig situation =)

Jess sa...

Du kan testa att bryta armen nu till helgen, så får vi ser hur det funkar ;)

Rickard Nilsson sa...

Tycker du det verkar vara en bra idé? Jag själv tycker den låter jävligt dålig.... hm... du inte gilla mig? ;)

Jess sa...

Ska man komma fram till vad som är "bäst" att bryta måste man ju testa sig fram. Nu har jag tagit tån och det är din tur att ta armen ;)

Rickard Nilsson sa...

Jag kommer inte ställa upp på denna uppgörelse, det funkar inte för mig...är det inte bättre att du testar dig fram? Lättare om alla brytpunkter är på samma kropp. lättare att komma fram till vilket som är bäst/sämst =) Fixar du det?

Jess sa...

Det kan ligga något i det. Jag fixar!! ;)