söndag 8 mars 2009

Marskatten 2009

BOULE, GRUSETS SCHACK
På söndags morgonen började tävlingen Marskatten, v55. När jag besökte Lindomes boulehall var klockan 14 och då hade man ännu inte spelat klart alla grupper (5 lags).
Tävlingen hade samlat många lag och då inte enbart lag från Göteborgsområdet. Här fanns även lag från Halmstad och Malmö. Arrangemang som går i Lindome är oftast fullbelagda och gårdagens v65 hade lockat fullt hus, 40 lag. Idag var det 5 lag mindre men även detta är bra. 

Många kända ansikten
När jag kom in i hallen, in i gemenskapen, kände jag mig hemma. Även om deltagarna i denna tävling är minst 30 äldre än mig så är det ändå många som kommer fram och vill prata. Man har lärt känna många genom åren, detta är en av boulens fördelar. 

Halmstadgänget i A-slutspel
Lars Finné och Jan Asp hade gått vidare till A-slutspelet och stod i 8 delen när jag kom till bana 4. Applåder från bänken hördes när Lars fick en perfekt kula 1 dm från lillen. Men nu var killarna från Halmstad Petank slut på klot medans motståndarna hade 3 klot kvar. Det slutade som vanligt, motståndarna satte sista skottet och reducerade till 2-4.
Andra lag som måste ses som starka är Malmölaget från Quatre Boule, Clas Jansson/Carina Jansson och Birger Carlsson/Hard Wahlborg SKT.

Hur tävlingen slutar kan ni läsa här.
Gårdagens v65 tävlingen slutade med ett Skatåslag i toppen, Bengt Arktoft/José Dader. De besegrade Stig Johansson Varberg/Kenneth Johansson Dalsjöfors med 13-2 i finalen. 

Text: Rickard Nilsson/Petra Jivde
Foto: Rickard Nilsson

4 kommentarer:

Ante sa...

Helt övertygad om att dessa oldtimers verkligen uppskattar att se din nuna på deras tävling,Rille.
Du växer mer å mer :-).

Success_Star sa...

Har varit på öppna, junior, dam o veteran55..bara v65 kvar ;) När spelar du nästa gång? *ASG* hahahaha =) usch den var för lätt! =)

Ante sa...

Muuuupp :-).Äggcuppen e mitt mål.Ska fixa så du får lira vett55 där..å moooza dig (om du lirar där).Eller så anm jag mig med nån hallt enarmad v65:a te öppen.Serunte upp så tar jag te mig Viktor där...å då vet du hur det kan gå :-).Ahhja...först Borås.C U there.

Success_Star sa...

Du kan fråga Viktor vad han tycker om att möta mig så du vill du nog ta någon annan att spela med ... .Hahah.. ses i borås