måndag 9 mars 2009

DPF - Dansk Petanque Forbund


Det har varit val i Danmark. För första gången på många år var det en kamp om den högsta posten, förbundsordförande, Mario Presutti och Lotte Büchert stod mot varandra och Lotte Büchert gick vinnande ur striden. Vi svenskar känner henne främst som en av eldsjälarna bakom Köpenhamn Open men hon har även själv spelat petanque på hög nivå, danska mästare i precisionsskytte 2005. Hon har även suttit i den danska elitgruppen där hon har fått en bra insikt i hur det är att vara idrottspolitiskt invald. Många inflytelserika nätverk inom det danska indrottsförbundet har knytits och hon hoppas kunna ha nytta av dessa i sin roll som förbundsordförande i danska petanque förbundet.

7 kommentarer:

Ante sa...

Ehh...tror du hon vill ta en MX:ed med mig?;-).

Success_Star sa...

Erkänn att du blev sugen på henne!

Ante sa...

Ehh...huumm.Mjaae...har laggt ner det där sen ngra år tebax,Rille.Ställer bara till problem för en eremit som mig.Men..ehh...läcker töz ere :-).
Ahh...kanse blir Köpenh Open te sommaren ;-).

Success_Star sa...

Köpenhamn Open är en rolig tävling oavsett danska töser eller inte =)

Coccinelle sa...

Rille, har din blogg blivit en dating sida nu oxå.....? haha ;)

Success_Star sa...

Ja, allt i allo är vad man är... sugen på någon som jag ska fixa? =)

Ante sa...

Käften Pimmfaen.SabbANTE för mig nu.Rilles dateservice e som gjord för mig.Den här Danskekoonen SKA jag ha...men berätta inte det för någon.Promice.