tisdag 31 mars 2009

Måns Daniel


Antal år som du spelat?
Spelade min första tävling i humlegården när jag var 5 år. Hängde med farsan på tävlingar back in the days och hade licens första året 99.

Antal SM guld (medaljer)?
5 SM-guld(alla junior), totalt 14 medaljer.

Antal DM guld?
DM guld är svårare, dominerade minior och yngre junior ett tag men har ingen aning :P. Inget öppet DM-guld dock...

Elitserie guld?
0 (tvåa som bäst).

Sv Cupen guld?
Svenska Cupen: 0 (trea som bäst).

VM turneringar, bästa placering?

1 JVM, torsk i kvarten.

EM, antal och placeringar?
1 JEM, torsk i åttondelen.

NM medaljer?
1 NM medalj... Inget guld tyvärr.

Nordsjö, guld, antal spelade?
2 Nordsjö, inget guld.

Största segern?
Största segern är svår. En av de skönare var när vi vann över Maria i kvarten i Svenska Cupen för några år sen. Det var första gången jag var med och spelade Cupen och spelet flöt på så jävla bra. Vi hade precis vunnit över Lindome och skulle möta Maria som hade bra lag på pappret. Aldrig varit så nervös som när Erik och farsan spelade sista dubbeln mot Amal+1. Moufid gjorde alla försök att psyka ner Erik som i princip bara sköt carreauer, men inget bet och vi vann mötet. Vinster med klubblaget känns alltid riktigt bra!

Tyngsta förlusten?
Skyttefinal mot Rikard Nilsson... :P Näh värsta var fan kvarten i SM-trippeln 08. Vi tappade 11-6 mot Anders Larsson och c/o. Vi hade spelat så jävla stabilt och sen sjabblade jag till det ganska mycket och vi förlorade, sjukt bittert... 11-13 torsk mot Spanien i kvarten på JVM var inte heller nice.

Favoritmedspelare?
Dennis Landegren BSJ, sjukt laid back snubbe som drar skönaste kommentarerna. Niklas Marklund, Folke, Erik & Leo är andra favoriter.

Bästa svenska spelare genom tiderna?
Skulle nog säga Björn Ivarsson, hans carreauer och glöd är nåt extra. När jag var riktigt knatte och Amal visade sig lite oftare skulle jag valt honom, blir alltid inspirerad och typ träningssugen när jag ser honom spela...

Bästa spelare du mött, svensk som utländsk?
Har haft nöjet att möta van Campenhaut, Lozano och Phillipe Suchaud i Mayo-singlarna tre senaste åren. Av de spelade Lozano lätt bäst så jag svarar Lozano.

Mål som boulespelare?
Ett mål som jag tyvärr inte just nu har tid att till 100% satsa på är att bli så bra att jag utan att skämmas kan kalla mig själv Sveriges bästa boulespelare. Och när jag tänker Sveriges bästa spelare tänker jag snäppet bättre än bästa Svensk hitills varit.

Hur ofta tränar du?
Alldeles för sällan...:(
Sista året på gymnasiet tar mycket tid plus att det finns så jävla mycket annat kul när man är 18 år som också tar tid och kraft.

Vad tycker Rickard om Måns Daniel?
Måns är en spelare med fantastisk stil, mjuk hög pendel med en hög träffprocent. Han har en spelstil, stil på banan som inte många andra har, ett eget "sätt" att spela boule på, ett vägvinnande. Jag ser samma stil i Nicklas Marklund vilken Måns spelat mycket med.

Jag känner inte Måns så bra men efter helgen som kommer hoppas jag att man fått en bättre bild av honom.

Bild: www.svenskboule.se

6 kommentarer:

Herman sa...

Måns som person på boulebanorna känns spontant som ett föredöme för många andra i boulesverige, av det jag sett.
Din blogg är sveriges bästa bouleläsning, Rickard!

Success_Star sa...

Ja Måns är cool :)

Man tackar o bugar..men utan alla spelarna att skriva om hade den kanske inte blivit lika rolig..så jag tackar alla spelarna som svarat på mina frågor =)

Albin sa...

Måns har Sveriges kanske bästa skill. Lite träning i Månsa och han skulle kunna nå sitt mål utan problem.
Var och klättrade med snubben idag, han är fan grym på allt, man blir lätt lite avis. :D

Success_Star sa...

Visa människor är maskiner.

Anonymous sa...

Måns kommer från lagidrottsvärlden, vilket kanske kan ge lite ledtrådar till de som har han som förebild (bla jag!) :P.

/raspdutt för match!

Anonymous sa...

vad jag letade efter, tack