tisdag 10 mars 2009

Svenska Cupen

Nu till helgen stundar den största helgen på inomhussäsongen, 
Svenska Cupen.
Jag har skickat iväg ett mail med fyra frågor för att se hur stämningen är i lagen inför helgen, känna på pulsen.

På frågan om hur deras chanser till vinst ser ut är svaren allt från kaxiga till ödmjuka. Från Lindome, Henrik Hugosson och Coccinelle, Kristian Lilja, är svaren entydiga, "Vi vinner!".
Medans Sibirien, Albin Plantin, som vanligtvis brukar vara kaxig i sina uttalande har tonat ner sitt svar med att deras chanser är goda. 

BOO SK, Dag Hervieu, säger "Vi är underdogs och det passar oss. Dagsform och de två tre första vändorna avgör (klyschigt men sagt). Banorna i Borås passar våra skyttar extremt bra. Slår vi Halmstad kan det bli en kvartsfinal mot BSJ och det vore ruggigt kul. Tipset är att vi går minst till kvarten."

Boulesjevikerna, Klas Hedengren, förklarar sina chanser på detta sätt "Som vanligt är det svårt att sia om chanser..det är ju så att i våra bästa stunder så kan vi slå vilket lag som helst men det gäller ju att aldrig tappa skärpan och ha två riktigt bra dagar. Vi har respekt för alla lag som tagit sig till final och kommer att kämpa som vi brukar."
Ulf van Houten (fyller år imorgon, grattis i förskott), La Boule d´Or, tycker att deras chanser är goda att gå långt, men det kan också ta slut redan efter första mötet, men det inget vi funderar på. Allt går väl för vinst. 

Man kan ju lugnt säga att det är vältränade lag som anländer till Borås till helgen, det har tränats mer än vanligt, Lindome 3 ggr i veckan, Coccinelle mer än vanligt, BOO med extra träning i sin egna hall där startlagen stått mot varandra. LBO har kört på ganska tufft, många nya som ska spelas ihop och det ska hittas de rätta uppställningarna. Boulesjevikerna har haft ett liknande upplägg där de båda lagen matchats i olika inomhusserier som pågår i Stockholm. 

Vilka är de största hoten mot er egen vinst? 
Lindome, La Boule d´Or, Coccinelle, Sibirien, något av dessa lag kommer att vinna om man tittar på vad folket svarat. Kristian Lilja satte upp ett varnande finger för Halmstad. 
Dagge har ett annat svar, "Som jag ser det spelas den moraliska finalen i första matchen, nämligen LBO-SCP. Jag tror att LBO vinner om de kan får ordning på sina nerver som ibland visar sig i avgörande lägen. Sen är det morgonmatch och då kan allt hända. Jag låter tyvärr hjärtat stå vid sidan och tror att LBO vinner matchen och tar hem hela cupen. Finalen vinns mot Lindome."

Laguppställningar:
- Sibirien CP: Albin, Fille, Folke, Ivar, Jensa, Bobby, Tove, Fia och Matte som cheerleader.
- Coccinelle PC: Rickard, Kristian, Joachim, Kenneth, Peter B, Michael H, Alex, Emma, Tilda
- Boulesjevikerna: Erik L, Måns D, Markel S, Dennis L, Katarina M, Mikael N och Klabbe
- Boo SK: Jenny Hamberg, Pia Terestchenko, Bengt Kleijn, Dag Hervieu, Fredrik Ekwall, Kent Nilsson, Andreas Richter. 
- Lindome BK: Annika Fjelkner, Sara Lindelöf, Anders Larsson, Stefan Holmström, Alexander Norin, Håkan Berg, Patrik Andersson och Henrik Hugosson
- La Boule d´Or: Eva, Monkan, Jonas, Tonny, Viktor, Henry, Håkan H, Simon C, (Reserver inför Sibirien mötet: Wiik, Fredrik, Jimmy och Jonny)

- Resultaten för Svenska Cupen kan ni följa på www.svenskboule.se i text och rörliga bilder. Det hela kommer nämligen att webbsändas.

Success_Star

7 kommentarer:

Herman sa...

Coolt och välkomna. Blir en del på Boulekanalen också under helgen, kan jag tillägga.

Success_Star sa...

Bra, då kan jag läsa där på söndag då =)

Coccinelle sa...

Haha... Du kan läsa där mellan matcherna ja... Vi ska göra ALLT vi kan för att vinna...! PUNKT!=)

Ante sa...

Ni kan nog fara hem å läsa redan på Lördag,Rille å Pimm :-).
Ahhhh...mooahehehe...ahh..ja skojjar...jäla va iriterade ni e på mig nu :-).Jocke vill bergis placera en Thaikick i röva på mig.Hehehe...jag bju på MAX på Fredaxkvällen om ni e där då.Ända tillfället jag får lira,så mig får dom SLÄNGA ut därifrån då.C u there.Pyyyzz :-):-).

Success_Star sa...

Hmm..Antetomte....kanske ska stänga av dig från denna sida...hm... ;) hahahahaaaaa =) Jag kommer att åka hem på lördagen, där har du rätt, men återkommer på söndagen mohahahaaa =) rock.ON ;) Max maten kan du spara, blir tidig lördag för mig istället =) ses

Ante sa...

Najnajnaj...inte stanga auv rikstomten.Aunte klaurar int deu.Jaug lauvar att skärpa mig :-).

Success_Star sa...

Man ska inte ge löften som man inte kan hålla ;)