måndag 6 juli 2009

Varbergs Strandcup - Resumé


- Personal
Underbar personal! Killarna i sekretariatet kan sina grejor och ger ett bra bemötande när man ska anmäla resultat eller bara fråga något. Och sen har vi brudarna i mattältet, glada miner och trevliga dagarna i enda. 

- Plats
Kan det bli bättre? Stenbrottet i Varberg, LOVE IT! Ett område som inte ser så stort ut men det får plats med över 90 dubblar. Närheten till stranden OCH city. 

- Tävlingen
Tävlingsmomentet flyter på, inga långa pauser, inte i A där jag hade turen att få spela i helgen. Dubbeln med över 90 lag var slut vid 19 tiden, det säger väl allt? Har spelat tävlingar där vi inte kommit hem förrän 22... med 17 lag!

Om helgens flyt har med tur, skicklighet eller något annat vet jag inte. Har BouleApp något med detta att göra? Man slipper lägga ner massa tid på skriva lappar m.m allt sker automatiskt vid inknappning av data. 

- Resultat för Rickard
Trippel: Kvarten
Dubbel: 2a 

- Roliga händelser
Trippeln har jag inte så mycket att säga om mer än att det inte gick så bra som det var tänkt. Totalt överkörda i kvarten mot det segrandet laget Jimmie Olsen, Jimmy Lööf och Pontus Thuresson. (1-13)

Dubbeln -  Första matchen sköt KK, det gick smidigt och en snabb match. Match 2 gick jag upp på skottet, var sin skyttematch, bra inför slutspelet. Stora siffror mot förbundets skribent. 

I slutspelet började vi med att besegra Pontus o Gerestrand, revansch nr 1 för trippeln. Sköt en del sjuka carreauer! KK gjorde den "roligaste" kulan på hela dagen. Han skulle lägga en kula 0,5-1 m bakom lillen men kom inte ens fram till denna. I kastögonblicket hade tankarna börjat vandra, om stå eller sitta vid lägget o han "glömde" bort kastet. Känslan just då var sådär, stora poängmöjligheter för dem men efteråt skrattade vi åt det. 

Kvarten spelades mot Håkan Berg o Bobo. 13-10 efter en del kämpande.

I semin kom revansch nr 2, Jimmie Olsen! Han kom inte in i spelet alls o vi vann lätt. 

Finalen mot Sibirien, ett möte liknande Barca och Real ;)
8-13. En match med ok spel från alla spelare, tog dock låång tid. Lag CPC hade ett par tillfällen att ta stora poäng: 4-1 i klot, vi går för att spela ut deras kula för att inte få lillen död. Jag missar första, sen kastar KK en PERFEKT kula som dock drar snett o tar bort eget. Jag spelar på lillen men den rör sig inte ur fläcken, hade gjort att vi haft 4-5 hemma. Rundan slutar med att Albin har skott för poäng, dock miss o vi får 1p. 
Jag har skjutit 3 kallar medans SCP missat skott o lägg. Kenneth har nu 3 klot kvar, kalle på första, 6p. Dock ryker eget, sen miss o därefter rätt klot o vi får "bara" 2p. 

Tack Kenneth för söndagens spel, alltid lika kul att spela med dig!


Foto: Kulknappen


4 kommentarer:

Köhalmi sa...

Tack själv, kan bara hålla med, vi har aldrig tråkigt;) Om det beror på "roliga" klot eller inte vet jag ej.
Jag tycker nog att min ghettas mot Pontus å Gere var roligare;)

Success_Star sa...

..o det var samma match ;)

Anonymous sa...

Tur att du alltis skjuter 3 kallar varje runda Ricie!

/Mulla

Success_Star sa...

Hm... tveksamt va?