torsdag 30 juli 2009

Sverige - Landet lagom

"Vissa spelare (läs Rickard Nilsson) påstår tom att Sverige aldrig presterat så stor boule som grabbarna under EM i Nice" /Maria Bouleplank

Visst fan, glömde att vi bodde i Sverige, mellanmjölkensland! Här är det ju LAG på att man inte får tycka om sig själv, eller något man presterar. Man ska hålla sig neutral, inte visa känslor och ABSOLUT INTE säga att man är duktig eller t.o.m BÄTTRE än någon annan. Usch.

Nu sticker jag ut hakan och säger:
Jag tycker att vi spelade väldigt bra på EM, jag tycker även att detta var det bästa jag varit med om i spelväg från ett lag på ett mästerskap. Vi gick inte till A, alldeles riktigt, vilket helt klart är en besvikelse, MEN, MEN (!!), man kan ändå vara "nöjd" med en turnering som inte slutar i EM-guld.

Straff? Förmodligen, för jag har ju ännu en gång brutit mot lagen som säger att man inte får säga att man gjort något bra.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jantelagen råder... Ett stort grattis till dina två SM guld på tre starter EM brons och vad jag förstår gediget spel rakt igenom i EM sånär som en match
/Ojojoj

Anonym sa...

Vann han inte en flaska me!? ;)

Joachim Andersson sa...

Skit i det Rille.. De ger inget att föra denna diskutionen vidare. Dom vill bara mata dig med dålig info.. Och få dig att skriva dumma saker.

Ett väl genomfört EM behöver inte resultera i bra spel eller bra placering. Det kan variera. Man har alltid en motståndare som inte vill det man själv vill! Så är boule.
Denna gånger resultera det i bra spel. NICE!! Fortsätt så, och placeringarna kommer så småningom...

Rickard Nilsson sa...

Jag försvarar inte mig sj, det är inte lönt, som att prata med en vägg, jag försvarar möjligheten att tycka att man själv är duktig, vilket man inte får göra i det här landet.

Anonym sa...

De som representerar Sverige är dem bästa och där tillhör du. Hoppas konkurransen om platserna till VM ökar, just nu finns ett 10 tal. Kul att vi fick ett brons i skytte, jag säger vi går det dåligt är de ni.Conny

Hasse L sa...

Jag har i olika roller bevistat 10 VM fram till och med 95 (tror jag).
Endast vid ett fåtal gånger har lagen nått upp till normal hemmanivå.
Vad jag förstått har ni alla fyra spelat på topp av egen förmåga. Vad kan man mer begära? Denna gång med lite otur i lottningen räckte det inte till A-slutspel och en förmodad toppplacering.
Jag tycker att ni gjorde en kanontävling

Anonym sa...

Självklart kan man vara nöjd fast man inte tar EM-Guld, man kan ju vara nöjd med sitt eget spel fast det inte räcker hela vägen. Och vinner man 2 sm guld på 3 starter såe det bra, och sen att ta ett em brons e ju sjukt bra. Men ja jantelagen regerar i sverige och därför kan man inte säga att man tycker man e bättre fy fy. Hur skulle det gå för de bästa lagen i t.ex fotboll om de inte trodde att de var bättre än de andra? inte särskillt bra antagligen och för att kunna vinna mot de bästa måste man ju tro att det är möjligt annars har man ju förlorat på förhand!. Bra jobbat och lycka till med satsningen på Vm som vi hoppas kommer.

lennart

Anonym sa...

Sträck på dig och var stolt. Endast en torsk under EM är väl skitbra. Pressa Weibel i semin på skyttet är väl j-vligt bra. Var nöjd med det ni presterade i EM

/Gurk

Ante sa...

Jisses...vill du ha en näsduk?:-;.