onsdag 15 juli 2009

SM - Svenska mästerskapen

Då var åter igen dags för SM, dock endast ett halft för min del. 
"Veckan" börjar med skyttet. Denna klass ska jag vinna, punkt slut. 
Dock har jag större "krav" på mig i år än vanligt då jag dagarna efter ska skjuta för Sverige på EM. Men jag njuter av denna press och längtar tills det ropas ut "Sydsvenska bouleförbundet"

Mixen, andra året jag o Tilda spelar och i år hoppas jag på att vi gå längre än i fjor. Då åkte vi i åttondelen efter att spela en pissdålig match. Varken lägg eller skott fungerade för oss men i år känns det annorlunda, en skön känsla när man tänker på det.  

Singel, tveksamt att jag spelar. Jag anser mig vara en komplett boulespelare men att gå långt i singeln verkar vara "omöjligt". Kommer alltför oftast en dålig match o man är ute alldeles för tidigt. Se bara på förra året, Boa Berg i 64 delen. Säger absolut inte att han är dålig men anser mig vara bättre än honom plus att jag ledde stort o tappade. För dåligt tålamod. Men jag får se om jag spelar i år, att åka ur tidigt ger inte en skön känsla i kroppen o att ha denna dagen innan EM vore mindre bra.

7 kommentarer:

Ivar sa...

Då får du mer tid att heja på mig ;)

Success_Star sa...

Sjklart gubben!

Anonymous sa...

Går det bra i skytte och Mixen, så är det bara att hoppa singeln.
Singel är väll längst i från trippelspel man kan komma, helt annan sport. Conny

Success_Star sa...

Kan man säga.. Singeln spelar jag om jag känner för det. Känns inte så viktig i år.

JLagerkvist sa...

Tycker du ska spela och vinna singeln... ;-)

Success_Star sa...

Det är alltid en tanke.. ;) Vi får se hur jag gör =) Formen kommer krypandes =)

Znakebite sa...

Hej Rickard.

Grattis till vinsten i skyttet och singeln.
Hoppas du har en skön känsla nu.

Du lär säkert spöa skiten ur mig om vi möts någon mer gång.

Jag har en egen bouleslogan som jag skrivit.
"Jag har blivit slagen av de flesta, men också spöat de bästa"

Ha en skön sommar :)

Boa Berg.