måndag 19 april 2010

Träning och "tävling"

Här är the place to be @ Mölndal C, Aktivitetens boulebanor. Andra dagen i rad jag begav mig dit, 5 min gångväg från Nilsson/Boströms place.

Blev lite slöträning, massa kast för att få igång avståndsbedömningen när vi nu går ut i solen istället för hallarnas dunkla ljus. Efter ett tag kom det två killar som undrade vad jag höll på med. Så jag förklarade vad det hela var o vad det går ut på. Jag föreslog en tävling och de tyckte direkt att vi skulle skjuta på lillen, "Först till tre!" sa de i kör. Där stod jag o skulle möta två killar i 6-7 års åldern i en skyttetävling, annorlunda känsla men kul. Tog ett tag innan det avgjordes men jag lyckades vinna med 3-2-0, där den ena killen ledde med 2-1-0! Han körde bowlingstilen men den funkade för honom. De andra killen försökte att härma mig men han hade svårt att få fram kloten så långt. Sen tackade de för sig och cyklade iväg i solens riktning. Känns som om jag får tillfälle  att träffa dem fler gånger.

Jaha, vad ska jag göra nu då?
Fick blev "100 skott o träffa så många du orkar o kan".
Är nog första gången jag orkar kasta så många kast men det flöt på bra som f-n.

19 av 20
19 av 20
18 av 20
18 av 20
19 av 20
93 av 100

Kändes bra, många bra skott. Missarna var ofta bra skott, bakom, men jag släppte även iväg 2 skott som var rena slarv skott, 2 dm framför 1 dm snett. Det var skönt att få kastat lite, tar lång tid att komma in i utomhusspelet. Ett par träningar till denna vecka så ska vi nog kunna göra några klot till helgen, trippel med Jocke o Jessica och dubbel med Jimmy Lagerkvist.

3 kommentarer:

Ante sa...

Giiillar detta.

Bengtsson sa...

Kanske man skulle knata över och njuta av de blåsfria banorna. Går det illa så har man ju alltid Jungfruplatsens pizzeria ett dåligt skott iväg...

Rickard Nilsson sa...

Självförtroendehöjande banor ;) där
kan vi spela i sommar, lovely :)

Ante
Man kan inget annat än gilla detta lonlyhysstande ;)