tisdag 6 april 2010

Träning med VM-skytte

Träning i Lindome boulehall stod på schemat. Jag, Henke o Andreas var de som samlats. Först gav Henke mig spö i en singel, 12-13, där jag hade två skott för match.


Därefter kom Henke med förslaget VM-skytte.
-Nu ska jag slå ditt rekord, hotade jag med direkt. Hotet riktade sig mot Henke som har de gällande rekordet på 48p.
-En krona per poäng? Har du 40 o jag 30 så ska du ha 10kr av mig, ok? Hur vågade Henke detta? Aja, bara att tacka o ta emot ;) Henke slog till med 27, Andreas poäng behöver vi inte ta upp, det hade han nog uppskattat ;) eller hur Andreas?
Min tur, blev 44, högst men inget rekord ;(

Nu pratade vi lite poäng på VM , allmän regler inom boulen mm innan Henke utmanade mig igen. Han gjorde en ökning till 29 men nu SKULLE jag ta rekordet!! Pang!!! 57 poäng o rekordet är MITT MITT MITT!! ;)


Samtidigt i hallen tränas västs damer av Patrik Andersson. Nio stycken hade samlats för att köra lite strukturerad vs slumpmässig träning. Nu spelas det matcher där Andreas har fått hoppa in efter två damers hemgång. Tilda o Cissi möter Tove o Camilla, lagen som ska spela helgens HP-cup i halmstad.

Har även sprungit min längsta sträcka utan paus idag, 5,6km innan jag "gav upp", uret stod på 30 min, kändes som en bra slutpunkt.

7 kommentarer:

Bengtsson sa...

Tycker om dig jag med ;)

Anonymous sa...

Bra poäng. Helgen som kommer kvalar Stockholm i SM skyttet, de brukar vara många som skjuter. Nu går det inomhus och ingen tävling sammtidigt, bara 6 st anmälda. Det brukar vara minst 6 st på 40p och över inte lika troligt i år.Conny

Success_Star sa...

Stockholms kvalet har alltid de högsta kvalpoängen, men inte ofta de har hälften på SM :/
6 anmälda? Det var inte många, ingen SCPare gissar jag ;(

Anonymous sa...

Albin ska skjuta, man behöver ju inte anmäla sig online. De kan ju komma en drös med spelare.
Tycker de varit ganska dåliga poäng på SM, vet inte vad de beror på. Conny

Success_Star sa...

Anledningen till att det har varit så dåliga poäng tror jag beror på att det är helt annorlunda att skjuta VM skyttet o skjuta i vanlig match. Har inte hört någon som inte blir extra nervös inför VM skyttet. Sj så blir jag j-vligt nervös, har dock blivit bättre med åren men även nu är det "jobbigt".

Anonymous sa...

De är jävla skönt att höra att du utvecklas rille!

Success_Star sa...

Det kommer mera! ;)

tack vem du nu än är ;)