måndag 1 mars 2010

Ny landslagsspelare, Tova Bergh, 15 år


Stort grattis till vinsten i Svenska Cupen Dam, starkt!
Tack tack! (:

Du har fått många komplimanger för ditt spel, "I klass med Jessica" av bla Anders "Ante" Strand, hur känns det att höra sånt?
Det känns jättekul. Efter tränningshelgen som hon och Joakim från CPC hade hos oss har jag sett upp till dem båda. De är jätteduktiga spelare och det var en ära att få spela mot Jessica.


Hörde att Leif "Tullen" Rappner, förbundskaptenen för
juniorlandslaget pratade med dig, vad ville han?
Han var imponerad över mitt spel och undrade över om jag var intresserad av en landslagsplats. 
Jag blev riktigt glad över att få chansen och jag gick runt med ett leende på mina läppar ganska länge efter det. Många nya dörrar öppnades för mig i helgen och jag tycker att det är jättekul.
 

När började du spela?
Jag spelade väldigt mycket när jag var liten. Boule har alltid funnits i släckten så det har inte gått att undvika. 

Meriter?
Jag spelade mycket SM och vann ett år. Tror det var 2005. Men efter den vinsten slutade jag i några år. 

Uppehåll?
Jag tröttnade lite på det och brann inte lika mycket för det. Men min kusin Lisa från bonbon frågade om jag var sugen på att börja spela igen. Så jag gav det en chans. Det var i höstas, så sen dess har jag kört full fart och spelat så mycket som möjligt.

Hur ser planerna ut för framtiden? Full satsning eller?
Mitt första mål är väl att åka utomlands och spela någon tävling. Det skulle vara riktigt kul.
Ja, jag kommer nog satsa fullt ut på boulen härdan efter.
 

SM Lagen för din del?
SM vet jag inte riktigt hur det blir. Planering är inte min starkaste sida. Men det skulle vara kul och jag hoppas på det (:
  



5 kommentarer:

Joachim Andersson sa...

Klart ett framtidslöfte denna Tova!!

Super duktig!!

Både Jess och jag gav henne några tips i december. Ironin skrattar oss i ansiktet att det just är denna tjej som slår ut oss några månader senare ;-)

Ante sa...

Hehe...tror jag sa att denna tjej har alla möjligheter att BLI lika bra som Jess...men ok :-).Sånna här kidz ska man uppmuntra att fortsätta...och det har tydligen nån hajjat.Härligt.

Rickard Nilsson sa...

Kul att vi får lite fler löften, det är dessa vi behöver! Wille, Sebbe, Tova, massa unga löften!

Lisa sa...

Hehe, ett av hennes SM-lag är klara, trippel med Mig och Kaisa andersson antagligen :) // Lisa "Kusinen"

Mattias Thorell sa...

Tova är GRYYYYYM:)
Så även Lisa och Kaisa, se upp med dom på SM. :)