fredag 25 december 2009

Rickard Nilssons 2009

Nu har sista tävlingen för årets spelats och det är dags för en sammanfattning

Svenska mästerskapen
- 1a Singel (se bild)
- 1a Skytte
- 8 del Mix (Rickard-Tilda)

Distriktsmästerskapen
- 1a Trippel (Rickard-Jocke-Janne)
- 3a Dubbel (Rickard-Ibra)
- 3a Mix (Rickard-Tilda)
- 3a Skytte
- 5a Singel

Seriespel
- 1a Division 2 södra

Svenska Cupen
- 2a

Nationella tävlingar
- 2a 24 timmars (Rickard-Kasper Miller-Emil Pedersen Blomström) (se bild)
- 3a Örestad Open (Rickard-Jocke-Krille)
- 4a Lindome spelen (Rickard-Jocke-Krille)
- 5a Varberg Strandcup (Rickard-Jocke-Krille)

Internationella tävlingar
- 3a Mayon (Rickard-Jocke-Krille)

Internationella mästerskap
- 3a EM skytte (se bild)
- 1a B-EM (Rickard-Björn-Kenneth-Fille-Anders)

Coachuppdrag
- NM u23 laget. 2a

Utmärkelser
- "Årets boulespelare" Prins Bertils Memorial


Hur har ditt spel varit då?
2009 har varit ett av mina bättre år av de 21 åren jag spelat. Mitt förra riktigt bra år var 1999, kanske mina toppar kommer vart 10 år? ;)
Man har toppar o dalar varje år. Några av mina toppar är EM, SM (singeln), 24h´s. Dalar såsom mix SM 8 del, singel DM, Mayon Semifinal och Grand Prixen i Halmstad.

Även om jag har gjort ett bra år så kan man räkna till för få turneringsvinster i de stora tävlingarna för att det egentligen ska vara ok. En nationell tävling vore inte fel att vinna, det är SM som väger upp det hela med de två gulden.

Målen för nästa år kommer senare på bloggen.

4 kommentarer:

Kent Eklöv sa...

Är det Le Boursichaud som håller i flaggan åt dig på bilden från EM?! ;-)

Mattias Thorell sa...

Ett kanonår!

Segrarna i nationella kommer väl 2010? ;)

Rickard Nilsson sa...

Le Boursichaud ville så gärna stå nära mig så, ja det är han ;)

Ett OK år..man "måste" vinna en nationell tävling..

Nästa år är det inplanerat att vinna någon nationell ja =)

Anonym sa...

Strongt tycka det är ett "okej år", nämn 5 andra som inte skulle vara överlyckliga efter det du radat upp!?! Jag lyfter på den osynliga hatten och säger: Jag har en känsla att 2010 kan bli än bättre . . . Om du/ni bara VILL tillräckligt mycket . .

/ Marco Silfverberg