fredag 9 januari 2009

Kristian "Stjärnan" Lilja


Antal år som du spelat? 14
Antal SM guld (medaljer)? 9 guld 4 silver 5 brons (tot 18)
Antal DM guld? 11st
Elitserie guld? 2 st
Sv Cupen guld? 3 st

VM turneringar, bästa placering? 4 st (tror jag?) 13:e plats
NM medaljer? 5st där 2 är guld
Nordsjö, guld, antal spelade? 5? varav 2 guld

Största segern? 13-0 (haha) Ingen jag kan komma på...
Tyngsta förlusten? Junior vm 99 12-13 Kvartsfinal mot Italien (Den svider än)
Favoritmedspelare? Jocke
Bästa svenska spelare genom tiderna? Anders Larsson
Bästa spelare du mött, svensk som utländsk? C.Fazzino

Mål som boulespelare? Kunna utmana världseliten
Hur ofta tränar du? högsäsong 2-5 ggr/månad lågsäsong 0-5 ggr/månad

Vad tycker Rickard om Kristian?
En spelare som blivit mycket bättre på läggen och kan nu ta vilken plats som helst i laget. En taktiker ut i fingerspetsarna, gillar de pressade lägena. Själv så gillar jag att spela med honom, han får en att prestera bra boule. 

9 kommentarer:

Herman sa...

Jävligt kul att läsa sånt här, verkligen! Din blogg lyser!

Ante sa...

Yep...kan inte Rille ta över som redaktör för SBF...så vi slipper,n på gruset :-).Ähh...braaa.

Success_Star sa...

Haha...kan jag inte blogga per mobil när jag spelar? Det kallar jag live rapportering.. *asg*

Coccinelle sa...

När hans motivation e på topp e han lätt Sveriges bästa spelare. Men när den inte e på topp..... E han sämre.. ;) haha.. Vet inte vad ja ska säga om honom... Spelat med honom någon gång.. ;) kul.. ;) haha..

Success_Star sa...

Din pojkvän ju =)

Mattias Thorell sa...

Sjukt kul läsning! Keep up the good work;)
Ses på fyrlingen!

Coccinelle sa...

japp... A fin e han... Men vill hitta en som kan spela boule oxa... haha...

Success_Star sa...

var nu glad åt det lilla! man kan inte få allt ju!

Coccinelle sa...

Klart man kan... Eller...? Man kan väl säga att man hade ju önskat sig lite mer än man fick... :/