torsdag 15 januari 2009

Fyrlingen

Till helgen är det dags för Fyrlingen i Borås.
Inte hört så mycket om tävlingen men ska bli intressant att spela denna iaf. Vad man ser till anmälda lag så är det ett starkt startfält.

Mitt lag för helgen:
  • Rickard Nilsson
  • Kristian Lilja ut Jessica Johansson in
  • Kenneth Köhalmi
  • Joachim Andersson

Resultat
På lördagen vann vi våra matcher o var klara för söndagens slutspel. På söndags morgonen mötte vi ett gäng från BonBon, ett väldigt trevligt lag som vi lyckades vinna över (13-0 13-2).

Åttondelen CPC - LBO (Henri, Viktor, Simon, Eva)
Detta skulle bli en jämn match, dock såg det inte ut som efter trippeln som V
-H-S vann med 7-0. Dubblarna spelades med mig o Kenneth mot V-E, Jocke o Jessica mot H-S. Vi vann våran lätt med stora siffror medans Jocke-Jessica ledde med 11-5 när klockan tjöt. Nu börjar jag en ny vinnartrend mot Viktor ;)

Kvarten CPC - LID (Steffi-Sara-Rickard-Patrik)
Oj oj oj...vilken överkörning i trippeln....0-13 på 3 rundor!! De gör 6-5-6 klot medans vi gör max 3 ...sönderslaktade! Spelar man dåligt SKA man förlora!
Nu stod allt hopp till dubblarna där vi varit starka under helgen. Jag o Kenneth mosar Rickard-Sara, medans Jocke o Jessica har det aningen trögare mot Steffi-Patrik. Steffi skjuter som ett SVIN, järnstann för oftan o Patrik matar lillen. Men efter otroligt spännande slutrundor avgår vi som vinnare, efter att Jessica skjutit 5 stann o 1 lille!

Semin CPC - Kärnan (Kim Olsson-Gert Olsson-Kenny Olin-Magnus Muller)
Nu var det dags att vinna våran första trippel för dagen, tar våran första poäng, just nu, 0-20...haha...men nu vann vi med 13-9 efter att Jessica dragit lillen för 4p sista runda! Vi vann därefter en snabb dubbel, Jocke o Jessica o vidare till final.


Fick ett sms innan finalen skulle började
som var lite kul så lägger ut det:
"Come on success star. shine for me
Im not spending my sunday night
to watch you loose to a bounce of hill billy's"









Final CPC - SCP (Ivarsson-Plantin-Goldeus-Johansson)
ÖVERKÖRDA! Första rundan började med en dubbelbom av Jocke, dutt av mig, en lilleträff av mig men den dog inte. Vi la en på lillen och då kom det sjuka, TVÅ DUBBELBOMMAR av Ivarsson o Goldeus!! 1-0 till CPC...men sen hände det inte så mycket mer, dåligt spel av båda lagen, 1-13. De hade vunnit alla sina tripplar o vi förlorat våra så det var kanske inte så farligt...haha...min o Kenneths dubbel började med 0-6 i första rundan..uppförsbacke! En sjuk kontring var skillnaden mellan 4a o 6p. En dålig match av mig o Kenneth, 1-13 igen o SCP hade vunnit. Bara till att ta av hatten o gratulera! Sibiren har en stark trupp med många bra spelare. Ivarsson har en vinnarskalle som få, och tillsammans med Folke bildar de ett LAG. Fille har utvecklats mycket på läggen men skjuter även jättebra. Albin är, om man tar ifrån honom sitt tangentbord en go kille som spelar bra boule. Lite ödmjukhet skulle gjort susen ;)

Just nu är Sibirien Club Petanque bästa klubblaget i Sverige.

Att vi tog oss till final
kan man nästan se som ett mirakel med det spelet vi presterade i tripplarna. Dock var spelet i dubblarna oftast jävligt bra men i finalen var all kraft slut. Kände redan i semin att jag inte kunde spela det spelet jag vill kunna göra, tråkigt. Mer trött efter denna tävling än 24h's, vilket jag inte kan redogöra för hur det kan vara så. Att förlora tripplar o ha 2 måste matcher i dubblarna hela tiden kan vara en förklaring, onödig press! Men man kände även att man ligger efter i träningen, hade tex stann 4p i tripplen mot SCP o det var inte direkt nära.

18 kommentarer:

Lärarjäveln sa...

Det blir nog riktigt bra tror jag!
Man kan ju tipsa om att finalspelet under söndagen direktsänds på www.boulekanalen.se, med kommentatorer, poänggrafik och allt!

Rickard Nilsson sa...

Synd man ska spela då ju.. ;)

Lärarjäveln sa...

Yepp, du lär nog missa hela sändningen :)

Rickard Nilsson sa...

Risken är överhängande ;) Får man hoppas iaf =)

Joachim Andersson sa...

Rille.. Är en 11-5 seger jämn när ja å Jessica SLAKTAR PATRON och SIMON.......? :o

Haha.. Den enda matchen i helgen ja satt min årslön på att ja skulle vunnit.. Sten säker.. Sorry Ante.. Men så är verkligheten... :)

Ante sa...

Hehe...men trippeln da.Där var du alltså INTE säker.Ni blev ju mooozade.Efter den såg du rätt tärd ut :-).Ähh...ni lirade bra...e väll inge mer me de.Till näxta gång ere ordinarie lag i LBO...å då blir ordningen återställd.
Men...Sibbarna kommer regera länge nu (åtminst er emellan) om inte ni hittar en ersättare te Henke.Och DET är en jäkligt trisst utveckling...för alla.

Rickard Nilsson sa...

Att ni hade 11-5 hade jag ingen aning om..visste knappt vart jag var från kl 12 på söndagen till måndag morgon... haha.. aldrig varit så trött på en tävling...sjukt... förstår det INTE:..men ok, du slaktade Simon o Henri! ;)

Rickard Nilsson sa...

Sibirien är bättre än oss just nu, inget att säga. Men hade de inte varit det hade det var rätt illa.. de tränar o håller igång medans vi inte är igång med träning m.m just nu.. iaf inte jag.. men det kommer o då kommer matcherna iaf bli jämnare.

Joachim Andersson sa...

Håller me Rille där.. Sibirien e alltid bra! Inget att säga.. De e dom som får en att fortsätta.. Och ja tror de är samma för dom!

Men för mig själv har de blivit ett träningspass sedan mitten av december. Men snart sätter träningen igång igen och då tror ja med matcherna blir jämnare och framförallt bättre. Dom spelade inte så bra i finalen. Bättre än oss.. Men ja tror dom var precis lika trötta som oss just då.

Rickard Nilsson sa...

Exakt, de är alltid bra o denna gång var de bättre än oss..vi får se hur det blir nästa gång, 1 månad kvar =)

Anonym sa...

Kul med ett sms där han snackar om ER och inte SIB vad det gäller "Hill billys" ;). Du vet vad en Hill Billy är? Jag skulle däremot kalla SIB ett gäng "Wiggers"! *lol*

/ Individualisten

Ivar sa...

Vi ser med tillförsikt fram emot nya drabbningar, det är som Jocke så fint sa det så att dessa drabbningar är motivationsdrivande. Sedan tycker jag att lag Bill ska lyftas fram då de presterade en bra match och var nära att vända semifinalen. Men som sagt en månad sedan smäller det räkna med vältränade, hungriga sibiriska vargar :)

Rickard Nilsson sa...

Indi
Ja jag vet vad Hill Billys är för något =) Det var ett kul sms, från oväntat håll =)

Ivar
Exakt, det är dessa matcher man ser framemot varje gång vi är på samma tävling, förhoppningsvis kommer vi att vara mer tränade i framtiden. Bra jobbat iaf, tycker dock att ni var minst lika illa ute mot Danmark.

Ses!

Lärarjäveln sa...

Bra jobbat allihop kan ju jag säga som arrangör. Det är roligt medskrällar och ett boråslag stod för de två största under söndagen. Men satsar man järnet på att fixa en tävling som lockar de bästa, samt pengar på att direktsända det hela, då kan man ju inte få mer propaganda för boulen än att de två största slåss i en final.
Förastår att alla var trötta i finalen, det blev ju tidig morgon och många matcher med korta pauser. Lycka till med resten av inomhussäsongen och jag har på känn att vi ses i Borås igen när det vankas final i svenska cupen som vi arrar!

Ivar sa...

fast mot Dk var det mer slarv och tillfällighet än att de spelade bra. Lag bill spelade väldigt bra under del 2 av vår dubbel iaf.

Rickard Nilsson sa...

Inte för att vara sån men det var helt klart de två bästa lagen som möttes i finalen, iaf på pappret. Tyvärr kunde inte lag CPC få till spelet och SCP vann LÄTT..så är det ibland, sånt man får ta!
Jag gillar spelformen på Fyrlingen men allt annat kändes "kaosaktigt"..ändringar i spelschema, lunchen o så... men inget är perfekt .

Oavsett om det beror på slarv, dåligt spel, tillfälligheter så var ju DK väldigt nära vinst över er, men jag kan tänka mig att Lag Roger var bättre, det är deras banor om någons!

Hoffa sa...

Bra skrivet om 4-lingen. Det skall bli intressant att följa både matcherna och kampen i bloggarna mellan CPC och SCP. För att det senare skall bli underhållande läsning så måste SCP höja nivån på skrivandet som Ivar gör här. Hitills har det varit för mycket ointressent skryt där.
Trots det håller jag stenhårt på SCP eftersom de är scyssta lirare som är grymt bra just nu och vi är farmarklubb till deras wannabies.

Rickard Nilsson sa...

Hoffa
Den viktiga kampen på bana leder ju de klart med 1-0..men året är långt..men de är som du sa duktiga, o seriösa med sitt boulespel. De har börjat bättre än oss, så nu får vi se vem som avslutar bäst ;) Ha det!