fredag 30 januari 2009

Fylleskandal.

Detta är ett uträtt och gammalt ärende.

Tänkte ta upp en sak som har retat mig i 3 år nu... en fylleskandal som JAG skulle vara huvudpersonen i! Det var Nordsjöturneringen i Wales, banketten. Vi hade trevligt som vanligt på kvällen och jag fick en idé, Albin hade fått ett pris som han inte var så glad över att bära runt på så jag erbjöd mig att lämna den på hans rum. Jag fick nyckeln och begav mig till dennes rum, o nu skulle jag verkställa min idé, "möblera om" lite på rummet var det tänkt ;) Fåtöjlen blev placerad på sängen, bord o stolar i badkaret och TV´n på golvet... efter denna förfining av hotellrummet återgick jag till de andra. Fick även tillfälle att snygga till Kenneths o Henkes rum, ungefär i samma stuk ;)

Morgonen kom och vi skulle åka hem, vi satte oss i bussen o då kliver Hasse o Harko ombord, Harko stegar bestämt bak i bussen till mig o säger högt: "Vi är inga rockstjärnor, vi är boulespelare!" Hasse stod längst fram i bussen o blängde..Först förstod jag ingenting men det gick senare upp ett ljus att han menade min kreativitet på hotellrummen. Tänkte väl att de inte gillade mitt hys men det låg mer bakom det. Det togs upp på möten o spreds att jag var packad o förstört hotellrum på ett landslagsuppdrag! Vilket JÄVLA skitsnack!!! De som känner mig det minsta vet att jag inte dricker sprit så att jag blir full o att bara misstänka något sånt om mig är fan otroligt... 


Var väldigt besviken ett bra tag efter detta och det gör mig fortfarande arg när jag tänker på det. 

Ta reda på fakta INNAN ni öppnar käften. 

16 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha förstår det gubben att du lackar..Jag har nog aldrig sett dig med en bira eller något snarlikt o tror fan aldrig du skulle köra något sånt..Känns som det är du o max några få till som kan o är alltid seriösa..Till skillnad från andra hahaha även mig innan i år..I år ska till o med jag satsa seriöst o se om man blir bättre...Men som sagt tror inte ett smack på att du skulle ställa till med en fylleskandal...Ja du får gärna bli aspackad kvällen innan du möter mig i någon stor tävling men det tvekar jag på att du blir...Trevlig kväll pojk...
MVh Önskar öldrickarna Matte/Fred

Rickard Nilsson sa...

Dricka en cider eller två skulle kunna hända men har total kontroll på mig själv... att andra dricker o ibland får för mycket i sig har jag inget att säga om men att jag får skiten för det är inte rätt...

Låter bra att du satsar i år.. o jag kan lova dig att du kommer att känna dig hetare o tom vara det ;) Det såg ju bra ut på 24h´s =)

Ha det nice o har ni för mycket pengar över efter en pokerkväll så kan jag skicka över mitt kontonummer, jag offrar mig! ;)

Anonym sa...

Bra talat grabben. Verkar som inte ledningen känner dig. Konstigt efter 20 bouleår.
Papa

Rickard Nilsson sa...

Ja det är sorgligt, men de kan ju testa att anklaga mig för något liknande igen......

Ante sa...

Fånigt av Harko.Han kan ju lätt ta reda på att det bara var en kul grej och därefter visa lite humor.
HH säger jag inte mer om än att jag inte är förvånad över att han var med ;-).Hare gött.

Lärarjäveln sa...

Många historier har man ju hört, men inte denna som tur är. Aldrig kul att få orättvis skit kastad på sig. Har bara sett seriösa sidor av dig oxå.
Alkoholfrågan i landslaget är ju en infekterad fråga annars, tyvärr.

Anonym sa...

Du va helbränd där Rille! Vi alla vet att du är glad i spriten och tar chansen så fort du får den;o) Skojar bara...tycker nästan att alla historier där det händer något blir förvrängda på ett eller annat sätt! K.Lilja

Rickard Nilsson sa...

Det tas ju inte reda på fakta innan det pratas o tyckts till...

Anonym sa...

Nej tyvärr jag bloggar inte just nu alls, men om jag ändrar mig så skriver jag om det på gamla bloggen *pekar mot adressen* Och tack så mkt :) Ha det! -Angi

Anonym sa...

Hehe..hittade en rätt rolig bild nyss=) Som vanligt är det sprit inblandat när du och jag är med haha...www.petanque.dk/billeder/breddeturneringer/kpkdouble-a-cup-1.jpg
K.Lilja

Köhalmi sa...

Därserman, ertappad på bar gärning!
Det kanske var efter den bilde du trashade hotellrummet i Cardiff, efeter en flaska rötjut blir du rena rama Slash!!

(DETTA ÄR SKRIVET MED EN DJ-LA MASSA IRONI FÖR ER SOM INTE FÖRSTÅR DET, RILLE HAR ALDRIG OCH KOMMER FÖRMODLIGEN ALDRIG ATT DRICKA!!)

Ante sa...

Hola.Nu väntar jag bara på nån historia om att Viktor å Rille fröjdade runt i Senegal med vassin virrepåk varmt inlindade i 2 st Senegalist-tözers goziga barm.Skitpackade å stönandes..."Vau fau skau vi speeela?".
Vore grymt ju.
PS:Viktor dricker inget annat en Cola å möjligen flytande honung,men DET behöver väll ingen veta om?DS.:-):-)

Anonym sa...

"Haaj richi" (skånska,kenny's språk)bra och kul boule-blogg. Ha re!

/Åke B

Rickard Nilsson sa...

haha krile.. den bilden är soft =) Tror att den flaskan står här hemma än! =) hehe... Ja jag o Viktor röjde satan i Senegal... coca cola i massor o vi flippar ur totalt! ;) Nej Ante, det lär bli svårt att hitta på någon historia som kan passa in på din beskrivning.. hm... Viktor flörtade dock några gånger, men det var mest för att få mer bröd på frukosten o servitören var en man i 40 års åldern.. hehe.. =)

Rickard Nilsson sa...

Ågge!!! Du måste vara den jag minst trodde skulle hitta hit men desto roligare! Allt väl med dig?
Tack för komplimangerna, man gör sitt bästa ;)

Anonym sa...

Hehe, jorå bara fint, och det stavas auuge!:-) GL med boulen.