tisdag 27 januari 2009

2o år som boulespelare

Jag började spela boule när jag var 7 år gammal, 1989. Det har nu gått 20 år sedan dess. Har inte direkt tänkt på vad man vunnit och presterat men när jag sammanställde det blev det så här:

Sverige
- SM: 9 guld 5 silver 11 brons (25 medaljer) 11 junior/14 öppen
- DM: 20 guld 
- Landslagskvalet: 2 guld, en som junior/en som senior. Topp 4a 4ggr.
- Elitserien: 5 guld. 4 öppen, 1 junior
- Svenska Cupen: 1 guld 2 silver 1 brons.

Sverige (stora tävlingar, nationella, internationella)
- Mayon: 3a. Skyttet 2a, 3a, 3a. (60p)
- Lindomespelen: 1a trippel / 1a dubbel
- Örestad: 1a trippel / 1a dubbel
- Varberg: 3a trippel / 1a dubbel
- 24 timmars: 2a

Utomlands
- Köpenhamn Open: 1a trippel / 1a dubbel
- Hedebo Open: 2a trippel / 3a dubbel
- Marseillaisen: 64 delen. 5e omgången.
- Europa Cupen: 3a med Coccinelle PC 2008 Genua Italien

Landslaget
- VM: 7 turneringar. 6 öppna/1 junior. 
  Öppen 2a CDN. Junior 7a. 
14e i skytte Öppen.
- NM: 1 guld, 3 silver, 1 brons. 
4a som junior i öppen klass.
- EM: 1a CDN (junior)
- Nordsjöturneringen: 8 turneringar. 3 guld. 






Prestationer/Utmärkelser
- 229 landskamper / 464 poäng. (73,8% vinst)
- Storspelare 30. År 2000 NST mot Storbritannien
- Stipendium "Årets bästa junior" 1999
- Stipendium "Årets bästa spelare" 
- Årets bouleprestation 1999. 12 av 12 på Nordsjöturneringen, Team 99
- Semifinal öppenklass trippel sedan 2000 -
- 39 raka vinster i Nordsjöturneringen, 18 junior-21 öppen.
- 5 guld under DM 2008

Foto: www.svenskboule.se
www.mayo.se

9 kommentarer:

Jess sa...

Oj, oj, oj. Du är en gammal räv alltså. Vill också skaffa mig en sådan lista. Får jag kopiera din??? ;)

Coccinelle sa...

Hehe... MÅNGA SM medaljer.. Hur många e junior av dom? ;) 23? ;)

Success_Star sa...

4 guld, 4 silver, 3 brons, 11 medaljer som junior.. inte så många som du ville att det skulle vara va? ;)

Du har mer att komma med än mig Jessica så det ska nog inte bli något problem =)

Anonymous sa...

Rille är nästan "veteran" inom boulen och har som 26 åring (blir 27 i April) en rutin som få uppnår under en hel livstid inom boulen. Rille! Lägg ihop dina, mina och Jockes meriter. Vilken trippel de hade blivit ;o) K.Lilja

Success_Star sa...

Oj vilka fina ord man fick där då! Jag tackar! Ja, vi får ta o sätta ihop oss någon gång så får vi se vad det ger =)

Ante sa...

Tjaae...JAG e i alla fall impad.Både av dina res och dina riterier :-)

Success_Star sa...

Danke schön Ante mannen =) Ses till SWIO'n

Anonymous sa...

Hey Mr. Silver

Perfekt at se dine meritter. Så bliver det endnu mere sjov at tage din skalp til SWIO :-)

Hilsen danskeren med 9 danske mesterskaber i SENIOR og 9 eliteserie guld ...

/Mr. Miller

Success_Star sa...

Gubbe lille, viss skillnad på ett dansk mästerskap och ett svenskt... ni har 40 lag i dubbel, vi har 240.... ;) ses på SWIO.. kommer att krossa dig ;)