måndag 1 februari 2010

La Mayonnaise Open




Året var 2000, platsen Långholmen, tävlingen La Mayonnaise Open.

Mitt lag för dagen var Andreas "Andy" Stranberg och Kristian Eklund (samma lag som senare under året tog hem SM guldet i trippel på de nordliga bredgraderna, närmare bestämt Boden)

Tävlingen började segt, mina klot försvann innan det hela började så det var bara till att ragga fram nya klot. Vem som nu lånade ut klot till mig kommer jag inte ihåg men TACK! Hoppas att tomten som snodde mina R-Nilsson klot fick någon nytta av dessa...

När jag nu hade nya klot vann vi match efter match och var helt plötsligt framme i semifinal mot Quantais o Co. Här tog det stopp men vi var lika glada för det, en bra turnering från våran sida.

När tävlingen var över hörde jag något om att ett "All star team" skulle utses,
"-Tänk om man fick vara med där", tänkte jag direkt, men hade inga större förhoppningar. Läggaren och skytten kom från Quintais lag men mittspelaren, blev JAG! Förstod först inte att jag blivit utsedd till detta men när väl pengen trillade ner steg jag upp på scen med Quintais o Co! Så coolt, första års senior o allt!

Detta är historian om priset från La Mayonnaise Open.

4 kommentarer:

Ante sa...

Cool storry.Sånt e kul å läsa.Jag är INTE tomten i detta fall...för då visste jag knappt vad boule var för nått :-).
Du...fråga...vet DU om,och i så fall var,man kan hitta dessa lag som har anm sig till touren som börjar i å med SWIO:n??.

Rickard Nilsson sa...

Anmälan till första tourtävlingen blir en anmälan till touren, så har jag fattat det.

Ante sa...

Oki.Tack.

Rickard Nilsson sa...

http://www.svenskboule.se/files/%7BD4C102CA-6BB5-4006-AE66-56D005651429%7D.pdf

Paragraf 4
Första gången man anmäler ett lag till en av tävlingarna i touren registreras detta lag som tourlag.