tisdag 2 februari 2010

Årets bouleprestation




Årets bouleprestation, 1999.

- Varför?
12 av 12 på Nordsjö.
Lag:
- Rickard Nilsson
- Kristian Lilja
- Jimmy Lagerkvist
- Patrik Stenman
Coach: Anders Stenman o Bengt Ydnäs




Lag har vunnit 12 av 12 förr men varför var detta så stort?
Matcherna mot Norge och Storbritannien var kross! Men mot Tyskland, Belgien, Holland, Danmark, mellan 0-7 o 0-9 i alla dessa matcher, 7 st!! Alla slutade med vinst, en del av dem i falsk fanny!

I ena matchen mot Tyskland (eller Belgien) avslutade Lilja sista rundan med två OTROLIGA carreauer!!

I sista matchen var vi, Sverige, tvungna att vinna med 5-0 i macher för att vinna Nordsjö. Motståndet var Belgien, en tuff utmaning! Men nu skulle vi inte släppa något försprång 13-4, KROSS!!




Sverige tog hem Nordsjöbucklan och detta var en av mina 3 guld i denna turnering.

Jag, Lilja o Jimmy skulle egentligen spelat i öppen klass iom att vi vann landslagskvalet det här året men vi valde att spela junior o gå in i öppen klass på NM.




2 kommentarer:

Köhalmi sa...

Då jag har för mig att Kenny N, Jocke H och jag vann det Nm:et tror jag att ni förlorade semin, vi mötte Danmark i finalen, det var i Helsingfors, Finland.

Rickard Nilsson sa...

Jag var inne på fel NM. Det här nm:et åkte vi i semin med 11-13. Året efter var finalförlusten