söndag 9 november 2008

Mentalcoaching


Haft ett mailsamtal idag med en av världens bästa damer,
Jessica Johansson.
Vi pratade om lite frågor jag hade till henne ang hennes boule resultat o kom då in på skyttet på VM. Vad man ska tänka på m.m. Blev som en mentalcoachning från hennes sida och det känns som om det var den sista pusselbiten inför stundande VM. 









Här kommer lite tänkvärda meningar från hennes sida:

"Men man måste inte stanna för att få bra poäng. En träff på alla kulor så har du 48 poäng i handen, sedan har du lillarna kvar också. En fjutt är också mycket bättre än en helbom, man får ta det man får"

"Även om det kanske inte känns så bra på uppvärmningen så är det en helt annan grej att gå in i ringen. Så tänk inte så mkt på om det känns bra eller inte under uppvärmningen, tänk bara på att få igång armen"

"Tänk inte heller så mkt på att skjuta världsrekord utan tänk på att varje kula ska kännas bra när du väl står i ringen, även om jag också vet att du KAN skjuta ett rekord. För det är väl ändå i ringen det ska kännas bra. Trivs du där kommer även spelet att känns bra"

Min favorit och den viktigaste är: 

"En fjutt är också mycket bättre än en helbom, man får ta det man får"

/Success_Star

4 kommentarer:

Ante sa...

Hehe...ta råd från en junis???Nää...jag skojar ju.Klok töz det där.Ladda armen nu...och moooza.

Rickard Nilsson sa...

Tar råd från en av de bästa. Kan man inte själv så får man ta hjälp av de bästa =)

Lärarjäveln sa...

Oerhört klokt tänkt, tycker jag. Lycka till med alltihop!

Anonym sa...

Rille! När du på skytte VM känner dig lite pressad så vet du att du ska tänka på att "lillen är röd" Då vet både du och jag hur det slutar!!Dunga! K.lilja