onsdag 9 juli 2008

Seedning SM


Seedningen till SM

Mix: Final

Singel: Final

Trippel: Final

Dubbel: Semi







Jag kan inte säga något annat än att jag är nöjd med årets seedning för min del..
Men sen tycker jag dock att den inte är helt rätt, singel seedningen känns fel..inte gått till kvarten sedan 2001..det säger vll allt!
 
Även trippel seedningen kan anses fel, B-slutspel i 2 nationella, en 4e plats..det är inget någon kan vara nöjd med, visserligen så är det 3 bra spelare som dock bara lyckats en gång, det var på DM. Mästerskapskungar? ;)

Mixen..vad ska man säga? Spelar vi som vi kan så kan vi mycket väl hålla vår seedning. Förra året åkte vi ut mot Ivarsson o Persson efter dåligt spel från våran sida. Kan vi bara få spelet att stämma ska vi kunna klara av en pallplats *sticker ut hakan*

Dubbel, här kan allting hända. För mig har dubbeln aldrig varit något som jag gått långt i, inte i öppen klass iaf, en 3e plats som bäst tillsammans med Lilja -01. Men jag o Henke vann DM och Varberg Strandcup, tävlingar med bra spelare på plats. Antingen går vi långt, pallplats eller så åker vi i 16 delen. Bara till att vänta o se ;)

Skyttet, nya regler, 1 kvalomgång, de 4a med bästa resultat går vidare till semifinal där duellskytte avgör vem som blir svensk mästare. Om man ser till de åren som varit så tror jag att det krävs runt 35p för att gå vidare. Men blir det mer eller mindre i år med de nya reglerna? Spänner sig skyttarna o resultaten blir mindre eller finns det en extra växel att lägga i? 
Den som befinner sig på Borås grusplaner 20 juli får se!

1 kommentar:

Coccinelle sa...

seedad 1:a eller 32:a... Man möts i 16:delen... :) haha... Men de ser bra ut.. I know.. :p haha