lördag 19 maj 2007

Örestad Open DUBBEL

Väckarklockan var inställd att ringa kl 8 i morse..jag vaknade vid halv 07.30 tiden o kollade mot fönstret, sol sol sol... o jag somnade om med ett stort leende på läpparna, en bouledag med sol, så underbart! 09.00, väckarklockan ljuder, o jag tittar upprymp mot fönstret, sol där? NEEEEJ! Regnet står som spön i backen! Hade väl drömt om sol ;( FAN vart allt jag kunde tänka, en fri tävling o man skulle stå o kriga i regn.. yes..........

Kl 9 var jag på plats, regnet faller från mörk himmel *snark* Vem står där o ser allmänt ut trött på tävlingen redan? Jo, Jimmy =) haha Han spelar 1 tävling om året, o denna gång regnar det som bara den..just detta scenario var inget han saknade kan man säga ;) Men det var bara till att kriga. I första matchen hade vi 2 Helsingborgs killar som vi vann över relativt lätt för en gång skull ;) Match 2 hade vi Rickard J o Anders G, ännu en vinst att räkna in. Match 3 blev tuffare, mot ett par från en klubb jag inte kommer ihåg, 13-10, en tajt match där vi till sist drog längsta strået. Man trodde att det var bra att vi vann denna grupp men denna gång hade det var kanon att förlorat en. Då hade vi kommit på nedre halvan o då fått en "lättare" väg, på pappret vill säga. Den vägen vi nu valde var inte den lättaste, på pappret, men i verkligheten var det kanon ;) Utjämningsmatch mot den gamle junior landslagscoachen Bengt Ydnäs. 13-2 till mig o Sköldis.

Andra som fick en aningen tuffare utjämningsmatch var Henrik Hugosson/Alex Lindkvist. De fick möta klubbkamraterna Christer Lilja/Nicklas Lindkvist. De sistnämnda ledde stort men tappade till sist matchen, 10-13. På samma bana spelade ännu ett lag från CPC, Coccinelle Petanque Club, Jocke/Krille. Detta lag vann sin match o avancerade till 8 delen.

8 del för lag Rickard/Jimmy, mot just nämnda, Henke/Alex. Detta skulle bli en tuff match men när vi väl började spela fick vi en bra start o detta flyt höll i sig i hela matchen. Vi hade en del saker med oss, en del lägg som studsade rätt, en del skott som tog bättre än väntat, men man kan inte säga att det var anledningen till att vi vann. Lag Henke/Alex presterade inte sin bästa boule medans Jimmy var strålande! 13-3 var resultatet som skrevs in i historien.Kvarten nästa.

Kvarten mot Kenneth Köhalmi/Benny BelLafkih var även denna en match som skulle kunna bli tuff men icke. Spelet från deras sida var inte lysande medans vårt spel var ... GRYMT! Igen.. 13-2.

Semifinalen mot Krille/Jocke var en snabb historia, 4-13. Nu hade all vårt flyt försvunnit medans Lilja spelade drömboule. La in allt, spelade lillen, satte de flesta skott. Kul att se honom spela som han gjorde, synd att han gjorde det mot just oss ;)

På den nedre halvan hade Andreas Strandberg o Ole Hågensen "lekt" sig fram till en semifinal mot Robert Boström och Roger Svensson. Lekt hade de kanske inte gjort, men om man jämförde övre o nedre halvan så kunde man bara skratta. Stor skillnad, men kan bli så när det är en fri tävling, fri lottning, ingen seedning. Men ska man vinna ska man vinna mot alla! Semifinal 2 vanns av Andy/Ole. I finalen var det alltså, Lilja/Jocke vs Andy/Ole. Vinnaren här blev de förstnämnda. Stort grattis till Lilja/Jocke, mina medspelare till imorgon ;)
Jimmy spelade en tävling förra året,1a, o har nu spelat en detta året, delad 3a. Grymt tycker jag! Men man märker att denna kille har bollkänsla! En mästare på boule utan träning o en jävel på innebandy, 7a i div1!! Har varit en kanon dag trots regn o rusk! Gått med ett leende på läpparna från start till mål. Spelet vi presterade från match 1 till semifinal var verkligen hur bra som helst. Jimmy matade lillen nå så fruktansvärt, kan inte varit kul att möta oss! ;) Spelet för min egen del är årets bästa, skönt att äntligen få till det. Men man hade sina dalar, tex semin, måste få bort sånt. Bara till att träna vidare.

Samtidigt som denna tävling pågick spelades även en distriktskamp mellan 8 distrikt. Vinnarna blev Wästgöta Dahls BF! Även här ett stort grattis. För mitt distrikt gick det inte så bra som man kunde tro, blev en 6e plats i Öppen o Dam, 5e plats i U23. Bilden till höger visar en match, förmodligen den match med bäst spelare i. Ena laget bestod av Måns Daniel/Jesper Skult/Albin Plantin StBF. Det andra laget var Jessica Johansson/Fredrik Wilhelmsson/

Det var även ett landslagskval veteran igång denna dag. Hur det har gått i denna vet jag dock inte, kan inte utläsa några direkta resultat på svenskboule heller. Jag får ta o återkomma med detta. En bild på ett av lagen kan jag bjuda på ;) Från höger, Jan-Erik "JEP" Pettersson/Krister Larsson/Roland Bengtsson QUA.
Nej nu är det snart dags att sova, blir förhoppnigsvis en lång dag imorgon med, mitt lag för imorgon är, som ni säkert vet, om ni nu läst allt, Lilja/Jocke.
/Success_Star

Inga kommentarer: