måndag 31 maj 2010

Tävlingsmänniska...

Åkte ner till Vallen för att kolla på Tilda när hon spelade och för att ta foto. När jag står på verandan till det lilla huset på prärien (fiket) o samtalade med mr Schlappo kom Patrik Andersson förbi o frågade varför jag inte spelade.
"-Vadå?", undrade jag.
"-Ja, Johan står ju där o spelar ensam med 5 klot för Rickard Jacobsson inte kommit än"

Då har min medspelare stått o spelat en halv match framför mig med 5 klot...
Jag stack iväg o hämtade mina klot.
"-Vad är ställningen?", frågade jag.
"- 1-8...."

Utan uppvärmning fick jag hoppa in o direkt fick jag ett skott på 8m..
*PANG!!"* direkt på första!
Nästa runda bjöd jag på tre stycken järnstann! Var kom de ifrån?! Vi kämpade som fan o till sist stod det 10-12 o vi hade 2-0 i klot. 1m att lägga på. Johan drar lillen en aning men vi har fortfarande poängen. Jag beslöt mig då för att dra lillen för match. I efterhand ett dåligt beslut men jag ville bli hjälte helt enkelt! ;) Drar lillen 1dm men vem får då poängen? Ja inte var det vi........

Match två spelade jag tillsammans med Rickard o vi vann med 13-3 mot Davy Johansson som stod där ensam med sina 5 klot.

Med 5 träningspass förra veckan kände man sig mycket säkrare i ringen. Bara att fortsätta träna hårt.

Kommer bilder på Wille o Sebban imorgon....eller någon annan dag :)

1 kommentar:

millan sa...

Väntar på bilderna på junisarna ;)