lördag 27 december 2008

Jessica Johansson


Antal år som du spelat? 14 år, ska börja det 15:e

Antal SM guld (medaljer)? 4 guld, 1 silver, 2-3 brons (orkar man hålla reda på dem ;))

- Antal DM guld? 8 st

- Elitserie guld? 0 st

- Sv Cupen guld? 0 st

- VM turneringar, bästa placering? 4 st VM. 2 Junior, 2 Dam. Dam-VM brons 2006, Skytte-VM Junior brons 2007. Ska man nämna världsrekord i skyttet 2005, så gör jag det :D

- NM medaljer? 4 guld, 1 brons

- Nordsjö, guld, antal spelade? 1 guld, 5 spelade

- Största segern? kvartsfinalen mot Thailand i Dam-VM 2006. Vände 0-12.

- Tyngsta förlusten? Kvartsfinalen mot Spanien i Junior-VM 2007.

- Favoritmedspelare? Fredrik Wilhelmsson

- Bästa svenska spelare genom tiderna? Anders Larsson

- Bästa spelare du mött, svensk som utländsk? Har mött Anders Larsson, men han var nog inte på humör då;) Bästa utländska spelare blir nog Julien Lamour.

- Mål som boulespelare? Att bli ett namn internationellt

- Hur ofta tränar du? 2-3 ggr i veckan + en tävling på helgen (oftast) under sommaren och i början på året, vilket också ska ses som träning tycker jag;)

- Vad tycker Rickard om Jessica Johansson?
Jag har aldrig spelat med Jessica men ser gärna att det sker i framtiden. Mitt intryck av henne är att han är lugn o hetsar inte upp sig i onödan. Jag ser henne som skytt o hennes skytte är av världsklass. Toppplacering efter topplacering på både VM o EM skytte, med bland annat världsrekord i junior, 47p, dock bara för 1 dag ;) Man ser ofta henne spelandes med Fredrik Wilhelmsson o detta team är en blandning av allt som ett lag behöver. Hennes mål som boulespelerska är att bli ett namn internationellt, vilket enligt mig redan är uppnått.

6 kommentarer:

Köhalmi sa...

Har du spelat i 14 år!?
Rätt länge för en så ung kvinna;)

Hoppas att du bygger på din redan fina och välmeriterade internationella meritlista:)

Rickard Nilsson sa...

Ja jävlar, tänkte inte på det när jag skrev det.haha..=) Tror vi får ta o kolla hennes pass nästa gång! ;)

Jess sa...

Jag började spela när jag var fyra, men jag satt i barnvagnen på SM redan när jag var ett år och folk skrek: "Få tyst på ungen!" Det ni..;D

Rickard Nilsson sa...

Tant!

Joachim Andersson sa...

Hon e sa ankelt som bast... :)

Andreas Jansson sa...

I vilken gren slog du världsrekord i skytte?