tisdag 27 maj 2008

Mayo Trippel

Trippel, 128 lag

64 del – lag Sundsvall. Denna match spelades på centercourt, ansågs väl vara den bästa matchen i första omgången.  Detta är ett lag jag har åkt i första mot en gång tidigare, så man fick lite dumma tankar i huvudet innan vi började. Men det blev en relativt lugn match, vinst med 13-6.

32 del – lag Stockholm med Berra i spetsen, spel mot ett mål, de kom kom inte in i matchen alls, 13-0

16 del – lag Danmark. En match som var lite segstartad men stora poäng till oss gav oss 13-6.

8 del – lag Amal, Bengan o Jona. En match som kunde blivit väldigt tight om de tagit sina lägen. Men Amal gjorde några dumma missar, några dubbelbommar, o vi kunde gå iväg till en 13-6.

Kvarten,  lag Lilja, Pimmen o Alex. De gjorde en bra första vända, 3p till dem. Sedan fick vi igång spelet o gick iväg till en ledning på 12-5. Efter det gick allt åt helvete. Vi fick bra chanser på att avgöra matchen men det blev aldrig så..sakta men säkert tog de poäng efter poäng. De spelade bättre o bättre, vi sämre o sämre. 4-1 i kulor blev poäng till dem. Sista rundan lägger vi en kula på poäng men 2 kulor som täcker upp ALLT spel. Men det finns en dubbel som Lilja försöker sig på men tar eget OCH våra 2….Just då kunde man hålla sig för skratt.12-13.

Jävligt nära en semifinalplats men den försvann tack vare dåligt spel från våran sida.

 

Skyttet.

Hade på lördagen kvalat in till skyttet med mina 60p. Delade en 4e plats på detta o fick nu möta en annan svensk spelare, Folke Johansson. Tråkigt att få möta en svensk i första, när vi nu bara var 2 st. Men jag vann kvarten med 45-37 (?) I semin skulle jag få möta Philippe Quintais. Hade innan tävlingarna sagt att jag skulle slå ut honom i Mayo Singles men nu fick jag chansen här i skytter istället. Men så blev inte fallet, 37-57 tror jag siffrorna blev…inte en jävla chans hade jag. Kom snett in i det från början o det har man fan inte råd med. Han vann senare finalen mot Suchaud med 69-64 med 2 skott kvar på lillarna!! Sjukt bra!

Då var Mayon över för denna gång men har haft kul som vanligt, en otroligt rolig tävling!

/Success_Star, the Klubba

Inga kommentarer: