söndag 11 maj 2008

DM Dubbel/Trippel - Åstorp

DM Dubbel, 17 lag.
Poolen, 13-2 13-5, Lillens vänner därefter Helsingborg.
Sega matcher men de vanns iaf. Helsingborgs matchen kunde slutat illa men det löste sig.

- Kvarten
Iwe Krüger-Andreas Halvordsen 13-1
En del grymma klot blandades med mindre bra, en sådär match från min sida.

- Semin
Alex Lindqvist-Kenneth Köhalmi 13-4
En ok match, dock fick inte Alex sina skott att funka.

- Final
Kristian Lilja-Joachim Andersson 13-10
En match som INGEN ville förlora! Mycket prestige. Var en "hetsk" stämning på banan, 
"vilken tur" "varför tar deras korta skott?" m.m men det är så det blir när man så gärna vill vinna sina matcher. En runda som jag speciellt kommer ihåg var en 4a till oss. En SJUK spinnkalle från Henke o en klockren kalle från mig, 9m, coolt =)

  Emma Köhalmi-Matilda Boström 3a Dam


Trippel, 13 lag 

- Poolen
13-3 mot Mataki, 13-5 mot Ronneby.

- Kvarten
Kävlinge, 13-3. Gick snabbt, stora poäng.

- Semi
Lilja-Pimmen-Alex 13-11
Samma som dubbeln, kunde slutat hur som helst. Ok spel från alla 6. Mitt spel var sådär, kalle på första, sen miss...eller tvärtom...lite segt men aja... Det som avgör dessa matcher är vem som har det lilla flytet med sig o det hade vi denna gång. 

- Final
Rickard Jacobsson-Stefan Holmström-Patrik Andersson 13-10
usch vad illa det här kunde gått... vid ställningen 7-10 kom räddningen från oss..två kallar av Henke, två av mig, 5p till oss, 12-10. Rundan efter var det slut! 

Hade jag förlorat sista matchen hade jag gråtit blod.... stod nämligen med 4a DM guld o skulle jag missat det 5e skulle det varit SÅÅÅ tråkigt...

men....

5 (!!!) DM GULD samma år... oj oj oj =) Krossade Pimmens rekord med 4a guld samma år ;)


Emma Köhalmi-Elisabeth Larsson-Matilda Boström 1a Dam

5 kommentarer:

Joachim Andersson sa...

Det är bara att gratulera till alla 5 flytgulden... ;) Haha... Nä då... De e grymt!!!!

Joachim Andersson sa...

Men ja behöll iallafall ledningen... *hehe*

Anonym sa...

Hallå, försköna inte deras siffror;) 13-8 blev det mot Kripp, Pimm och Alexis.

Kölle

Rickard Nilsson sa...

afan.. där ser man.. =) lite extra poäng är aldrig fel =) haha.. ja jag såg att du var etta på rankingen.. men inte speciellt konstigt iom att jag var 1a 2a förra året i trippeln aja.. =) cpc är högst upp iaf!

Joachim Andersson sa...

Nä... Ja tror bestämt att ja, Krille å Alex torska me 11-13 i trippeln mot er och i dubbeln mot Rille å Henke 11-13....... =/

Jo Rille... Men ja tappa poäng i DM... =( Å de kändes just då inte så bra. Inte just för poängen.. Utan för resultaten... :´(