lördag 12 juni 2010

Serispel div 1 södra

CPC vs. KÄR
4-0

13-10 (Jag, Thor, Jimmy vände 2-9)
13-9
13-3
13-11

CPC vs. RON
3-0

13-2 (Jag, Jimmy, Janne)
13-12
13-2 (Jag, Jimmy, Thor)
13-12 (Jocke stannar för en fyra i sista rundan)

CPC vs. SIT
4-0

13-0
13-10 (Jag, Jimmy, Thor)
13-6 (Jag, Jimmy, Thor)
13-11








Händelser:
I första matchen spelade Lager på läggen, jag mitten o Thor på skotten. Det klickade på alla positioner o jag föreslog att de två skulle byta. Ställningen var då 2-9. Bytet gav en extra tändning för laget o vi vände matchen o vann! Inte hela tiden med Lager på skotten utan vi spelade våra kulor efter hur läget i rundan såg ut. Riktigt kul spelupplägg.


Spelet var upp o ner under hela dagen. Thor la in mycket på läggen, jag träffade o stannade på de svåra kloten men enkel kulorna var det sisådär med. Sen har vi Jimmy Lagerkvist, enligt mig Sveriges bästa läggare just nu! Det ska mycket till för att han ska slänga bort ett lägg.

Imorgon är det dags igen, hoppas på bättre väder! Otroligt att vädret kan ändras så ofta under en dag. Varmt o svettigt, blåst i orkanstyrka o sen ösregn på det. En kvart åt gången hela dagen igenom....

2 kommentarer:

Ante sa...

Jäla va ni ångar på :-)

Herman sa...

I Lindome har det stormat och ösregnat hela jävla eftermiddagen...
Bra spelat!