söndag 13 juni 2010

Seriespel div 1 södra

CPS vs. PET

2-2

9-13 (Jag, Jimmy, Thor. Hade ledningen med 7-0)
13-2 (Jocke, Jessica, Loo, Bubba)
13-4 (Jag, Jimmy, Thor)
6-13

CPC vs. BON

4-0

13-4 (Jag, Jimmy, Thor)
13-8
13-0 (Jag, Jimmy, Thor)
13-10 (vände 2-10)

CPC vs. SAN

4-0

13-0 (Jag, Jimmy, Thor)
13-11
13-5 (Jag, Jimmy, Thor)
13-1

Händelser
- När Jocke skulle hoppa in istället för Loo som haft en taskig start på matchen fick Jocke svaret "Nej ni får inte byta, jag gillar honom...." från Sandsbro killarna..Skönt svar!

- Ställning: 2-11
SAN spelar för match, 3 klot för match. När rundan är slut plockar Bubba upp lillen o kastar ut denna. SAN protesterar o diskution uppstår. SAN hade spelat på att de hade den medans CPC trodde de hade poängen. Domaren väljer att spela om rundan o ger Bubba en varning. CPC vänder på 3 rundor....5, 5, 1....



11 kommentarer:

Anonymous sa...

hemlighet bakom det hela vf vi vände / budda

Anonymous sa...

MYCKET fult gjort av Bubba. Fuskare finns alltid.

Success_Star sa...

Såg inte det direkt som fusk. Väldigt svårt att se att han gjorde det med meningen att fuska.

Pimmen sa...

Anonym och skriver så är ju inte så schyst! Antingen har du ingen aning om händelsen, eller så är du medlem i SAN.
Fusk är det ju inte frågan om här! Miss uppgattnig skulle jag kalla det för. Det dumma Bubba gör är väl att han är lite snabb att plocka upp kloten.
Men att kalla de fusk är nog lite att ta i...

Anonymous sa...

Coccinelle behöver inte fuska eller vill vinna på fusk, misstag händer. Vårat lag slängde lillen och spelade första klotet, fast det var de andra laget som hade tagit poäng. De upptäcktes efter att båda lagen kastat 2 klot, vi körde om omgången. Det är väll så när man är van att ha lillen, lite pinsamt av alla inblandade. Conny

Ante sa...

Att snabbt plocka upp kloten vid osäkerhet är dumt och ett försök att vilseleda...så är det bara.Om det var osäkert för dom andra måste det väll varit det för B oxå.Eller?Ok...misstag KAN ske,och då är det ba att be om ursäkt och inte upprepa,t,för klantigt ere hursom.
Har själv varit med om sånt här vid ett flertal tillfällen...och näxtan alltid är "upp-plockaren" en Elitlirare...eller åtminstonne bättre (i verklighet el i sina egna ögon) på att hysta än sin motspelare.
Tränade mot ett Kärnan-par inf Sv Cuppen...och den ena killen var helt otrolig på att säga "våran"...å sen snabbt plocka upp kulorna.I mina ögon...jävligt osportsligt,spec om det (som här)händer vid upprepade tillfällen.Mozz.

Anonymous sa...

Det kanske är ett sydligt problem, tycker inte det händer i Stockholm.
Det gäller att hålla sig framme i spelet, vid lillen. Det finns fuskare i alla sporter, i en liten sport som våran så blir den spelaren inte särskilt populär. Conny

Ante sa...

Nog främst vetts eg som håller på så där...men att det skulle vara ett återkommande problem har jag inte påstått.Bara att det är jäkligt jobbigt när det händer.Tack å lov är det nog sällsynt eg...vare sig du bor i zörr el norr.

Anonymous sa...

bubba är ingen fuskare,,rent misstag tycker jag. blir alltid skriverier när coccinelle gör nått.. taskigt :(

Anonymous sa...

Bubba är inte en fuskare, kan jag intyga. Ibland går det för fort för motståndarna, de är inte med i spelet, och då kan tyvärr sådan här inträffa. Men om man är vuxna och följer den oskrivna gentlemannakoden som finns i boule så kommer detta inte att bli en stor sak. Har själv spelat mot Bubba då hans kamrater var lite höjljudda och när han upptäckte att det störde min grabb som jag lirade med vid det tillfället så bad han dem dämpa sig mycket kraftfullt. Så gör en sann boulespelare! Tills vi ses eller möts på gruset igen / Marco Silfverberg

Anonymous sa...

Många (bort)förklaringar men en rutinerad spelar plockar aldrig (i en tävling) bort kloten förrän motståndarna är med på det.
Det händer att man gör det som nybörjare.