torsdag 24 juni 2010

Grand Prix - Tech Sport - 80 lag

Första matchen spelades bakom restaurangtältet, helt klart de svåraste banorna på hela området. Ser mjukt ut men under grusen ligger det stenar i varierande storlek som ställer till med stora problem vid läggen. Vi giorde en ok match, jag la en kula 50-100 ifrån o sen försvarade vi denna rundan igenom. Motståndarna önskade att de inte ställt upp i denna tävling, så såg det ut i alla fall. Det togs mycket kort från publiken, snygga svenskar på besök i Blangy sur Bresle, tillhör inte vanligheterna.

Match 2 är en riktigt bra match! Vi står o värmer upp o väntar på motståndet o när de anländer slänger den första killen iväg två backkallar o vi tänker "Där har vi skytten" men där misstog vi oss! Jag lägger första på lillen o kille nummer två drar en järnkalle!! Björn svarar direkt o det är nr 1 av 3 denna runda av carreauer. Jag avslutar med en "dubbel" o vi kniper en tvåa. Detta spel upprepar sig ett antal rundor tills läggaren drar 7(!!) stenträffar i rad o tappar allt. 13-5 o andra segern är i hamn.

Nu är vi i 1/16 delen o jag kommer in helt fel i denna match. Lägger bort en del då jag inte får kloten att rulla i denna lösa grusen. Får lite hjälp av Ivarsson o kommer tillbaka efter halva matchen. Vi möter även nu ett par unga killar där skytten skjuter snabbare än Lucky Luke o Henke Hugosson! Han missar lite grand men alla träffar är stann. Vi leder stort när vi släpper en stor runda, 5p, efter att de skjutit sönder våra klot! Sista rundan drar skytten tre skott inom 10 sekunder, alla miss o matchen är vunnen. Jag drar även helgens kalle, som Ivarsson beskrev det: "Säger jag 11m så är det i underkant" Skott, 1dm från dödlinjen, nästan kloss, o skjuter en kalle. Snyggt? Ja. Kul? Som f-n!

Tuff tuff tuff match. Belgaren som imponerat på oss i trippelspelet, kvartsfinal, stod nu för motståndet i 1/8 delen. Nu var massa svenskar på plats o de fick se oss "köra över" belgarna! 13-6 o kvarten väntade...

...o vi väntade...o väntade...2,5h senare fick vi spela. Matchen tog 20 min o inför fulla läktare fick vi skjuta motståndarna av banan. Eller vänta, fulla läktare var att ta i...

När vi började vår kvartsfinal var andra sidan klara för final o de frågade alla lagen om det var ok att splitta finalen. Vi tyckte det var ok o hade nu bara en match kvar.

Ännu en gång var det belgare som stod för motståndet. På läktarna satt den belgiska ledaren som jag o Björn bråkat med förr o han fick se sina spelare bli överkörda! Björn Ivarsson storspelade o jag hade en lätt match pga det. 13-3 o vi var i final, o skrevs som vinnare.



Inga kommentarer: