måndag 8 augusti 2011

Travemünde - Sammanfattning

Fredag - VM-skytte
Under fredag kväll var det dags för VM skytte, 16 inbjudna skyttar från de deltagande länderna och som wildcard Ali Abdi. Alla spelarna blev inkallade på centercourt, specialtryckta t-shirts med namnet på ryggen delades ut, massa publik som hejade fram spelarna, en riktigt kul upplevelse! Själv fick jag inte skyttet att funka då jag inte fick kloten att sluta flyga, hamnade bla BAKOM ringen... Nervös? Nej.  Ofokuserad? Nej. Vit matta och 7 timmar i bil var väl inte bästa uppvärmningen jag haft. Men det är inget jag tänker skylla på. Em skyttet blir avgörande, ska jag hålla på med skyttetävlingar eller inte?

Lördag - Dubbel
Antal lag: 512
Medspelare: Joachim Andersson
Poolspelet gav oss två lätta vinster, 11-0 11-0. Dags för mat och därefter 64 dels final. Vi låg under med 6-7, matchen står o väger. Skytten skjuter eget i tron om att det är rätt kula. Men icke, trots en meter mellan klot. Vi skjuter tre kallar o tar fem poäng...32 delen blev ytterligare en 13-0a, mot Israel. Nu var det dags för svenskmöte, Robin Johansson och Mattias Thorell. Vi spelade en riktigt bra match och vi avgick med segern, 13-1. Vad hände nu då? Regnet öser ner! Åttondelsfinalen spelades mot en rutinerad tysk och hans franska medspelare. Vi fick kriga hela matchen och vann till sist med 13-11. PANG! 4-13 i kvarten mot Dylan och Bruno Rocher. Solen kom på besök igen och jag tappade allt grep om kloten + lite nervositet gjorde att jag o Jocke bytte positioner i laget. Men det hjälpte inte mot världens bästa spelare. Vi hade chansen på mer poäng, tex står vi med 4-0 i klot. Dylan har precis lagt en kloss på lillen. Vi missar två skott innan träffen kommer. Lillen hoppar iväg o lägger sig för fyra poäng till Frankrike. Jag lägger en fyra och vi släpper tre poäng. Kunde lika gärna varit en fyra...Ställningen blev då 4-12 istället för 7-9 om vi satt första skottet.  

Söndag - Trippel
Antal lag: 390
Medspelare: Patrik Andersson - Thomas Wiede
Samma start som i dubbeln, 11-0 11-0. Vi stod över 64 delen och satte oss då på läktarna och såg på när de svenska lagen krossades sitt motstånd på CC.  En timmer senare var det dags för oss att spela, tysk motstånd. Deras skytte började bra men avslutade KATASTROFALT! Järnstann till 30 bakom, framför, åt sidan... Jag och Wiede gjorde ett byte och vi vände ett litet underläge. När resultatet lämnades in fick man för andra dagen i rad möta de bästa som finns, Philippe Quintais-Philippe Suchaud-Simon Cortes. Det blev en femrunders slakt, 0-13. 

Helgens...

...bästa spelare: Dylan Rocher, FAN vad han är bra!
...idol: Ali Abdi, totalt respektlöst skjuter han hem höga poäng på CC!
...skönaste förlust: 0-13 mot lag Quintais. Jag har mött dessa giganter ett antal gånger och har aldrig spelat riktigt bra. Men denna gång är jag mer än nöjd med min insats. Runda 1 skjuter jag en backkalle på Cortes kalle och därefter en spinnkalle på hans andra kalle! Publiken blev som tokiga! Jag gjorde 7 av 10 klot,  6 stann!
...glömskaste: iPhoneladdare, tandborste och schampoo fanns inte med i Rickards packning
...godaste frukost: Söndagens frulle på banan, MASSA olika pålägg att välja på, mina mackor hade parmaskinka i överflöd!
...skönaste kommentar: Jocke hade precis satt sitt andra skott i rundan när motståndaren mumlar: "Lucky shoot..."
...lyftkran: Sascha Koch när han lyfter upp mig på sina axlar från sittande ställning! 80 kg rakt upp! Varför? För att jag skulle få bättre bilder till bloggen under invigningen ;)
...dyraste pant: 1 € på en flaska cola...
..."konstigaste": Oavsett vem som skjuter 10 carreauer får han/hon inte mer applåder än vad Quintais får för att dutt... Han är kungBoule. 
...snyggaste lägg: Jockes lägg som vallar på ett brunnslock RUNT frontkulan, vackert!




1 kommentar:

Anonymous sa...

Rolig läsning. C