måndag 16 augusti 2010




På morgonrundan skymtar jag något mellan träden...är det inte? Jo, det är de gamla SM banorna i Skövde!


Vår älskade SM banor är numera Skövde bandys hemmais. Årets idrottsförening 2008. De banor som vi älskade för deras enkelhet är nu ett minneblott, en kylanläggning gör de goa rasparna till en omöjlighet.


Läktarna var fyllda till bredden när titlarna skulle delas upp. Läktarna är nu en äng där man på höger sida kan köpa allergitabletter till kompispris!


Det andra spelområdet liknar numera mest en parkering för ensamma långtradargubbar i sina dieseldrivna vrålåk med Scania som fabrikat. Ett område de kan vara ensamma på i sin längtan hem till sambon.


Bana 117 som var platsen för min 128 del i singelspelet som kunde slutat riktigt illa låg öde i all sin prakt. Här fick jag en utskällning av Kristian Lilja och Patrik Stenman efter en missad utgångschans för min motståndare! Hur allt slutade kan jag berätta, mitt första SM guld i singel bärgades efter en 13-7 vinst mot Ronny Christensen.

SM i Borås, massa kul minnen, massa bra spel. För mig blev det ett guld, två brons. Men Borås som SM stad tror jag att vi sett för sista gången. Kanske lika bra det, varför utmana ödet, underbart första gången, katastrof nästa?

13 kommentarer:

Kenneth sa...

Du börjar med Skövde och slutar med Borås;)?!!??!

Rickard Nilsson sa...

Är man uppe i tid så ;)

Anders R sa...

Gillade SM i Skövde skarpt!

När jag först såg bilderna, så trodde jag det var från någon öststat, live från Tjernobyl eller liknande =)

Ett stort plus med banorna vid hotellet, uppe på berget, var just som du säger, folk stannade kvar en bra stund och det var go stämning med mycket publik.

Rickard Nilsson sa...

Att vandra omkring på det området kl 6 på morgonen var lite scary. Nedgånget o som du sa, Tjenobyl likt.

Ja Skövde SM var nice!

Anonymous sa...

Jag är fortfarande inte dansk - Christianson är namnet! :)
/RC

Rickard Nilsson sa...

Ronny Christianson? Läser du min blogg?! Läget?

Anonymous sa...

Jo för fasen. Läget är väl stabilt som ni säger i Skåne!
/R

Rickard Nilsson sa...

O vart befinner du dig i landet nu för tiden?

Anonymous sa...

Tillbaks hemma i obygden - Västsveriges Norrland, Åmål, Dalsland. Det är minst 20 mil till allt :)
/R

Anonymous sa...

Tillbaks hemma i obygden - Västsveriges Norrland, Åmål, Dalsland. Det är minst 20 mil till allt :)
/R

Rickard Nilsson sa...

Du flyttade upp där rätt nyligen va? Ett par år sedan? Bodde i Höör va?

Anonymous sa...

Precis. Försöker lira lite här uppe efter ett lååångt uppehåll. Men det är många tresträngade banjos här ;o) Vi får se hur det utvecklar sig... Grattis till gulden!
/R

Rickard Nilsson sa...

Låter som mina blivande medspelare Sibirien ;) ska bli kul att se dig på banan igen!

Tack!