måndag 16 augusti 2010




På morgonrundan skymtar jag något mellan träden...är det inte? Jo, det är de gamla SM banorna i Borås!


Våra älskade SM banor är numera Skövde bandys hemmais. Årets idrottsförening 2008. De banor som vi älskade för deras enkelhet är nu ett minneblott, en kylanläggning gör de goa rasparna till en omöjlighet.


Läktarna var fyllda till bredden när titlarna skulle delas upp. De är nu en äng där man på höger sida kan köpa allergitabletter till kompispris!


Det andra spelområdet liknar numera mest en parkering för ensamma långtradargubbar i sina dieseldrivna vrålåk med Scania som fabrikat.


Bana 117 som var platsen för min 128 del i singelspelet som kunde slutat riktigt illa låg öde i all sin prakt. Här fick jag en utskällning av Kristian Lilja och Patrik Stenman efter en missad utgångschans för min motståndare! Hur allt slutade kan jag berätta, mitt första SM guld i singel bärgades efter en 13-7 vinst mot Ronny Christensen.

SM i Borås, massa kul minnen, massa bra spel. För mig blev det ett guld, två brons. Men Borås som SM stad tror jag att vi sett för sista gången. Kanske lika bra det, varför utmana ödet, underbart första gången, katastrof nästa?

3 kommentarer:

Joachim Andersson sa...

Borås? Du menar väl Skövde? ;-)

Mattias Thorell sa...

Haha.. japp, de måste han mena:)

Men du har lite fel, alla områden såg exakt likadant ut 2001, det var BON som ordningställde allt så det blev ett av tidernas bästa SM.

Att det skulle bli SM i Skövde igen, tror jag inte så mycket på. Men OM, så skulle det så klart inte bli en katastrof!

Rickard Nilsson sa...

En lång runda? ;) Vaknade ju faktiskt kl 03:00 ;)