torsdag 28 januari 2010

Träningskväll


Torsdag=elitträning i Lindome

Jag och Tilda kom till hallen vid 18:30 tiden och det som mötte oss var en full hall! 19 pers som stod och gjorde spelövningar, allt övervakat av Henke. Han är den som bestämmer vad som händer, när det händer och varför. "12-12, denna runda spelas på 9,5m" "nu är det 6m..inte 6,5, utan 6" Ingen klagar, utan gör exakt vad som krävs. Hela träningspasset blandas med skratt, allvar och en genomgående trevlig stämning.

Efter 12-12 matcherna är det dags för skyttestafett, 5 och 5. Vinnarna blir lag Mikael Trechera tillsammans med Håkan Berg, Daniel Eriksson, Carolin Carlén och Stefan Giza.

Sen blev det djurgårdskalle. Efter att alla skjutit en gång vardera var fyra tjejer, tre killar vidare. Till sist blev det jag mot Giza där jag avgick med segern. Hur många träffar? 5 st

Nu blev det mixspel, jag och Ingela Eriksson krossade Trechera o Carro. Dock vann de den sista avgörande runda med fel hand trots två järnträffar från min sida ;)

Tack för ännu en trevlig träningskväll Lindome!

Inga kommentarer: