onsdag 6 januari 2010

Kuben Singel

Dags för Kuben Singel i Lindome. Andra året för denna tävling och här kan ni läsa förra årets resultat.

08:30
Man anländer till Lindomes boulehall o inser att man borde läst inbjudan...tävlingen börjar kl 10 OCH jag står över första. Nemen vad kul! :/ dock dukas det fram frukost nu, intressant ;)

10:00
Bosse vs. Alex i första. Den förstnämnde storspelar o leder med 4-1 med option till mer!
(Alex vann med 13-7)

Min medspelare för 24h's är på plats på sin beordrade träning ;)
- Hur går det för herr Ordförande?
0-8...men har på tre vändor vänt till 6-8
(3 av 4 i gruppen, åkte sen i första i A)


Lite "norrländskt" besök, mr Thelaus, till dagen iförd jeans. Storstads influenser? ;) alltid lika kul att retas :) puss på dig Thella!

11:30
Första matchen avklarad, 13-8 mot Ann Callderyd. Antingen så håller jag på att bli sjuk eller så är det jävligt kallt i hallen. Redan efter första omgången åkte vinterjackan på! Skotten blev sisådär men man fick rikta in sig på lägg.

12:15
Nu åkte vinterjackan av men spelet ändrades inte till det bättre. Dock vinst med 13-11 mot Erik Ejvegård från LID.

13:00
Vinst mot Niklas Carlen, 13-4. Släppte en för mycket för att Sebastian Hjortander skulle vara nöjd. Han hade bett om en 13-3 seger över Niklas.

Sista matchen i gruppen gick av bara farten, 13-0 (5 rätters) mot en trevlig herre från KIF.

- Hur har spelet fungerat med teknikjusteringarna?
Lite upp o ner. Känner av att man är dåligt tränad men själva tekniken fungerar förvånsvärt bra. Men det är ofta så att ändringarna känns enkla i början men när man väl kört ett tag kommer svårigheterna, bibehålla den nya tekniken o inte falla tillbaka i gamla gänger.

Nu sitter jag, Henke o Thella o ska äta lite kebabtallrik på Hempizza, the place to be ;)

14:00
Åttondelsfinal
Rickard vs. Daniel Eriksson 13-6
Oj oj oj vad jag var koncentrerad denna match!! Här skulle det inte förloras! ;) gjorde "alla" klot utom 2, en av de bästa singelmatcherna på länge.

14:30
Kvartsfinal
Rickard vs. Collen 13-8
Ännu en match med mycket koncentration o vilja. Hade lite trögt i början, första rundan sköt jag 3 ggr på hans första klot. Runda två var lika illa, fast med lägg. Men det ordnade upp sig till sist.

17:00
Semifinal
Rickard vs. Giza 13-6
Efter en bra match från oss båda. Skillnaden var att Giza missade aningen mer skott än mig.

Final
Rickard vs. Anders Csapo 7-13
Dessa siffror är smickrande om man ser till hur jag spelade..skotten landade aldrig där det låg klot..tummen upp för Anders spel, väldigt stabilt o lugnt. Dock hade han 2-0 i klot o skott för match, dubbelmissade o släppte in mig i matchen igen men vad hjälpte dessa skänkta poäng mig? Inte möe.

Foto: Camilla Csapo

Andra året i rad man åker i finalen, dock tog jag ett poäng mer i år! :) Så om 6 år vinner jag kanske? ;)

Stort tack till Kuben, Mats Holmkvist med familj!

Inga kommentarer: