lördag 26 september 2009

Grand Prix


Lottningen är igång, jag drog först o min medspelare för dagen blev Håkan Hallberg!
Dock står vi över första, me don't like! Men Håkan tyckte att de passade bra då han endast hade två klot med sig. Men helt plötsligt fick vi motstånd i första men nu befann sig Håkan på hemmaplan.
10 min senare var matchen igång. Vinst med 13-3 där Håkan spelade bra medans jag knappt var på banan.



Match 2, samma visa, men denna gång förlust, 8-13. Vi hade chansen i sista rundan efter tre stann av Håkan men jag duttade första sen två missar där jag bara kastade iväg sista i ren ilska, sorry Håkan! Dags för skilje! Första på...hm...5år?

Skiljematchen vanns med 13-7. Spelet var aningen bättre, snart dags för kval ;)

Vinst med 13-1 mot Wolf o Fredrik. Nu börjar spelet från oss båda stämma, dags för kvartsfinal mot Lisa Köhalmi o Emil Nilsson. En match där vi i början körde över dem men i tredje sista rundan tappade en sexa o matchen var jämn igen! 11-8. Näst sista rundan får jag ÄNTLIGEN till en stann vilket "räddar" rundan. Sista rundan blir en katastrof från deras sida o vi vinner med två klot kvar i handen.




Snart dags för semifinal mot Halmstad, Jimmie o Lasse. Men vi får inte köra förrän den sista kvarten tar slut, konstigt.

Vinst med 13-10 i semin. Ledde med 8-0 när de började spela bra. Hade ett par rundor där vi sköt 5 stann men där en av kulorna blev hatt. Sista rundan får vi till skänks där Jimmie har Kalle match, träffar men kontrar lillen ner till våra tre o vi vinner med 13-10.

Finalen.....oj.... Totalslaktade... Haha här gör hi inte många kulor medans de spelar stabilt. 4-13 o finalen är över på 20 min.

Tack för dagen Håkan, jävligt kul hade vi även om spelet hade mer att önska.

- Hur var spelet idag?
Oj, nu märktes det att träningen ligger på is, trippelbommarna avlöste varandra. Men krigade hela vägen men det sket sig rejält ;)


Roger Svensson stannar till i ett jobbigt läge där Jimmie o Lasse har tre hemma efter spinnkalle av Jimmie!


Inga kommentarer: