torsdag 7 maj 2009

Östsvenskas stolthet

Fick höra om en Monica Eriksson, Lejonkulan PC, som skjutit 55p på Östsvenskas distriktsmästerskap. Ett imponerande resultat så jag undrade hur hon kände o tänkte om detta så jag tog kontakt med henne och ställde då fem frågor.

Hur känns det att skjutit 55p?
Jag kan inte säga annat än att det känns väldigt bra. Har aldrig skjutit så bra förut. Ett bevis på att jag faktiskt kan skjuta.

Vad var förväntningarna inför skyttetävlingen?
Förväntningarna var att jag skulle ta DM-titeln. Jag behövde egentligen inte ställa upp för att gå vidare till SM eftersom jag redan var direktkvalificerad dit på förra årets SM-resultat som var en bronsmedalj. Jag ville helt enkelt ta DM-titeln 2009, men att lyckas få 55 p hade jag inte förväntat mig.

Sköt du jämt över alla övningar eller var det många lillar
eller annat som bidrog till poängen?
Det var ganska jämt mellan övningarna. Jag tog två lillar. Det som gjorde att jag tog så många poäng var att jag stannade på så många skott. Jag tror att jag sköt väldigt avslappnat, jag hade ju redan min plats klar på SM.

Favoritövningen av de fem?
Favoritövningen av de fem är nog blankt klot mellan 2 svarta (övning 3, SS notering) Jag tycker om att skjuta svåra skott i vanliga fall på tävling och nu blev det 3 st 5 poängare på den övningen.

Vad är målet på SM? Medalj?
Målet på SM är naturligtvis medalj men i år av högre valör än brons.

Jag önskar Monica lycka till på SM!

/Success_Star

1 kommentar:

rasmus sa...

grattis Monica! (:, Lejonkulans stolthet!