tisdag 5 maj 2009

Bouleminnen del 1

Första tävlingen
Första tävlingen jag kommer ihåg att jag spelade var distriktsmästerskapen i Tyringe, sydsvenskas rätta spelplats. Jag spelade med min kompis, som nu slutat, Nicklas Arvidsson. Årtalet för denna tävling var 1990 och vi hade bara spelat i 1 år. Minior som man var utgick man alltid från att man skulle vinna alla matcher och ta guld. Här fanns inga tankar på att förlora, vinna vinna vinna =)

På den tiden var det en del lag i juniorklasserna så vi spelade x antal matcher innan det var dags för finalen, första tävlingen o final direkt. Detta är enda matchen jag kommer ihåg på hela tävlingen. Vem som stod för motståndet är rätt otroligt, Jimmy Lagerkvist och Henri Patron! Var en del publik på plats o man var nervös av både den anledningen och av att vara i final. Matchen bjöd på "bra" spel och till sist var det vi som avgick med segern, 13-11.


Bouleminnen som kommer:
  • Första landslagsturneringen
  • Team 99
  • Elitserien
  • Första klubbytet
  • m.m

8 kommentarer:

Ante sa...

Hops det var den där Henri står bredvid dig å viftar med armarna fram å tebax,otålig att du skulle få iväg ditt klot.Fick på DM veta att Jonny har detta på film (sicken mupp som inte visat mig den än)...å bara lääängtar efter att få se den :-).
Coola Henri...otålig!!!Woow :-).
Följer dina storrys framöver...giivetvis :-).

Success_Star sa...

DEN filmen vill jag med se!!!!

Anonymous sa...

Den filmen skulle man verkligen vilja se! =)

Vann ni verkligen...?? Alla gånger jag slog dig/er då...inte nämna dom?? =)

//JLager...

Success_Star sa...

Varför ska jag nämna alla gånger som inte med denna tävling att göra? hm....

Ja vi vann, jag tom en bild från prisutdelningen!!!!!

Anonymous sa...

Det var ett skämt Rille...ironi vettu...

;-)

Success_Star sa...

Liverpool, de är grymma.... DET är en skämt, men att skämta om DM dubbel 1990 är att gå för långt ;)

Anonymous sa...

ok..sant

sorry....

Köhalmi sa...

nu gick du lite för långt grabben!!;)