söndag 5 april 2009

Nordiska Mästerskapen Varberg 2009

- Gruppspel

Sve-Fin 13-2

Sve-Nor 13-3

Sve-Dan 13-11 Underläge 6-11, byte, Oskar ut, Måns in. Vändningen var ett faktum!

Sve-Fin 13-11

Sve-Nor 13-2

Sve-Dan 13-1


- Semifinal
Sve-Dan 13-11

En underlig match, mot väggen gjordes inga klot medans mot bänken var det drömboule. Vid ställningen 11-6 gjorde vi 0 klot och motståndarna tog 5p. Efter denna runda fick mina spelare ett tillsägelse, en utskällning. De fick höra hur dåliga de var, o att jag ville se en förbättring NU. "Bryta ner, bygga upp" Rundan efter tog de avslutande 2p som behövdes för avancemang till final ;)


- Final

Sve-Sve 11-13

Motståndarna började match jättedåligt och det är synd att vi inte kunde ta vara på våra chanser och dra iväg till en fin ledning. Nu var det de som gjorde detta och vid 3-9 gjorde jag ett byte mellan Robin och Oskar. Även detta byte fick en bra inverkan, 3-9 blev snart 10-11 när vi fick en tråkig hatt av Måns o rundan slutade med 2p till Sverige 1.



- Hur kändes det att vara lagledare?

Jag trodde att jag skulle få det tufft med detta uppdrag. Mest pga att jag inte är en person som tar beslut eller är den bestämmande typen. Men jag måste säga att det gick hur bra som helst. Njöt hela vägen in i mål! Måns och Viktor kände jag en aning innan denna tävling medans Robin och Oskar var "främlingar" för mig. Men måste säga att det var två coola killar! Trevliga och bra boulespelare. Fick lite beröm av spelarna efter turneringen o det måste jag säga var kul som FAN! De kunde lika gärna hatat mig o min coachroll.


Efter semin, under lunchen sa Måns en rolig sak: "Jag trodde du skojade när du började skälla på oss men sen insåg jag att du menade allvar och det tyckte jag var bra." Jag kan själv säga att jag blev förvånad över att jag skällde på mina spelare men jag kände mig tvungen, en vändpunkt, något oväntat som fick dem på andra tankar.


10 kommentarer:

Rickard Nilsson sa...

Pga ändring i blogginlägget har kommentarer som rör detta parti tagit bort på förfrågan.

Anonym sa...

censurerad?

Ante sa...

E no rätt,Rille.Sorry :-/.Ses på Äggcupen.

Rickard Nilsson sa...

Jag är inte mindre sur för det o det är uträtt än, men coachen för Danmark har bett mig ta bort denna del av bloggen. Men får jag ingen ursäkt kommer det upp igen.

Anonym sa...

Hej Rickard

Jeg har som sådan ikke bedt Rickard om at tage det bort... det er Rickards eget valg. Jeg syntes bare ikke det er/var nødvendigt at hænge spillere ud på bloggen.

Jeg har snakket med den implicerede spiller, som ikke har ment det som det kom ud. Han har sagt, at han vil skrive til Rickard. Som jeg har sagt til Rickard, har han stor respekt for ham - og han skal selvfølgelig opføre sig pænt, hvilket han også gør normalt! :-)

/Kasper Miller (Coach for DK)

Rickard Nilsson sa...

Hej Kasper!

Jag väntar på mailet från Emil, en ursäkt o att han lovar att sånt inte sker fler gånger. Jag gillar Emil men sånt här får mig att bli JÄVLIGT sur!

/Rickard

Joachim Andersson sa...

Onödigt...... :/

Rickard Nilsson sa...

Vad är onödigt?

Anonym sa...

Bra jobbat Rickard, U23 verkade spela riktigt bra enligt resultaten. Conny

Rickard Nilsson sa...

Spelet var lite upp o ner.. Det var inget kanonspel tävlingen igenom. Vi gjorde dock det som krävdes för att vinna matcherna. Stolt som fan över dem!