söndag 27 juli 2008

Dubbel SM

Dubbelklassen har inte varit min starka gren genom tiderna men i år skulle det bli annorlunda..det blev det nästa med...
Gruppen spelade vi av rätt snabbt för att få en så lång paus som möjligt inför stundande trippel semifinalerna. Två raka och 4h´s paus, skönt!

Dagen efter hade vi en tuff morgonmatch, Hannu o Boa från Skatås. Vi spelade en ok match, vann rätt stort. Match nr 2 var mot Lag Örebro, Christer Sjöblom. Vi gjorde vad vi behövde o gick vidare till 8 del mot Kenny o Andy Nobel. Detta skulle bli en tuff match o tuffare blev den när jag tog helt slut i kroppen, yrsel o illamående. Men här klev Henke fram o tog hand o mig. Kastade lillen långt, fick domaren att mäta den, kastade igen, stegade o stegade m.m. så jävla GRYMT! Jag satt ner i grusen när Ivarsson kom springande o frågade vad det var med mig och frågade om jag ville ha en tablett eller något sådant..han gick iväg o kom tillbaka med en scarfs indränkt i kallvatten, så skönt det var. Samtidigt kom Eklund med en huvudvärkstablett och Ibrahima satt o sköljde mitt huvud i vatten. Matchen då, hur gick den? Vi vann efter att jag gick som skytt, träffade nästan alla skott, stannade ofta i nerförbacken men höll mig mest i skuggan ;)

Kvarten var en snabb affär, stora siffror, motståndet var Jessica o Fidde. 
I semin skulle vi möta Lilja o Jocke, en tuff match, vi hade 1-0 inför matchen vilket alltid känns bra! Men nu blev det 1-1 ;( jag orkade inte prestera vad jag kan vilket är tråkigt men vi gjorde en ok match, 9-13. Men ibland får man inte ut det man kan men vi tog i alla fall bronset hem till Skåne. 

Bild tagen från www.svenskboule.se (picasa)

Inga kommentarer: