onsdag 20 juli 2011

SM 2011 - Årets fest!

Då var det dags för SM igen! Har ni någon koll på hur många SM ni spelat? Efter lite huvudräkning kom jag fram till att årets mästerskap är mitt 18.

Jag kommer som vanligt att ställa upp i alla grenar och i år har vi en ny gren att tampas i, mixtrippel.

Seedning
Det har jag skrivit om tidigare här på bloggen och det kan ni läsa om här.

Förra årets resultat
Skytte: Kval
Mix: Brons
Singel: Guld
Trippel: Guld
Dubbel: Brons

Årets medspelare
Samma som förra året om man bortser från bytet av dubbelpartner, från Alex Lindkvist till Jimmy Lagerkvist.

Årets mål/förhoppningar
Skytte: 40 poäng

Mix: Jag och Bettan har ett brons att försvara, för övrigt mitt bästa resultat i en SM mix. Ser inga hinder till varför vi inte skulle kunna ytterligare ett steg närmare guldet. Vi som lag har spelat tillsammans två gånger, brons SM, silver DM. Det enda lag vi förlorat mot är de regerande svenska mästarna, Jocke & Jess.

Singel: Regerande mästare, tvåfaldigt! Det sägs att det är omöjligt att ta tre raka singelguld. Så länge jag går ur poolen slår jag Tomas Wiedes rekord! ;) Vad är ditt rekord Anders Larsson?

Trippel: Regerande mästare! Vi har vunnit så mycket i år men stabila som FAN! Går för guldet!

Dubbel: Jimmy o jag är ett bra dubbellag som kan gå hur långt som helst. Jimmy kommer endast att spela dubbeln under veckan och detta kan vara vårt hemliga vapen, en utvilad spelare!


Självklart kommer ni kunna följa min framfart på gruset i Falun på denna sida. Ett tips är att även kolla in 38&39!

Ses i Uppsala!

4 kommentarer:

Thomas Totte Johansson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Lykke til Rickard ? Hils til Mathilda !
Hvor mange medaljer ? 2-3-4-5 ?
Jeg tipper 4 :-)


Super Atle :-)

Anonym sa...

Själv har jag spelat samtliga SM sen 1990.

Hvetlandapeter

Anonym sa...

Tror jag har vunnit 2 år i rad vid två tillfällen. Hur långt jag det 3:e året kommer jag inte ihåg. Minns bara framgång och lär av misstag :)

Vinn nu igen så man slipper nämna mitt namn. Har ju varit en föredetting i hur många år som helst /anders larsson