söndag 6 februari 2011

Kronäng Cup 2011




Igår var jag och spelade Kronäng Cup i Borås som ni kan läsa om här på bloggen. Förra året var mitt första besök på denna tävling och det trevliga bemötandet fick mig att återkomma även i år.

Gårdagens tävling samlade 52 (!!!) lag, en riktigt bra siffra! Gruppspel och därefter 16 del. Jag och Anders stod över 16 delen och gick rakt in i 8 delen där vi mötte ett Hällesåkerslag. Vi trummade igenom tävlingen genom att högst släppa sex poäng i en match. Detta var i semifinalen mot Pablo och Tove. Här hade de chansen på stora poäng men efter att laget bestämt att Pablo skulle ta sista skottet för ett sexa, som han för övrigt missade, kunde de bara få ihop sina sex poäng. Finalen var en snabb historia...eller inte men även här blev det stora siffror.

Andra raka för mig och Anders Csapo i denna tävling och jag skulle bli förvånad om vi inte står på banorna nästa år för att försvara titeln! Förhoppningvis är det då fullt på alla banorna, 64 lag.

Varför har denna tävling så många lag då?
- Den ligger bra i tiden, innan SWIOn
- Hallen ligger bra geografiskt
- Trevlig personal som sköter tävlingen jättebra

Så vi ses nästa år i Borås under Kronäng Cup!

Inga kommentarer: