torsdag 3 februari 2011

Fysträning

Onsdagen innehöll ett gympass med fokus på underarmarna. Man kan ibland känna att underarmarna blir trötta efter lång tids tävling, tex tvådagars tävlingar och SM. Men nu ska detta förhindras genom specialträning. Blev även ett Coopers test, 2000 m på tid. Gårdagens resultat blev 07:47 (löpband, 15, 16 och avslut på 20).

Idag var det dags för badminton med Anders Csapo. I början var underarmarna alldeles för trötta för badminton. Vid ställningen 1-4 sa jag till Csapo att nu ska jag ge allt! När jag hade kommit förbi smärtan i armarna blev spelet bättre, fullt fokus! 4-5 slutade kvällens batalj!

Att man kan bestämma sig för att ge allt och det funkar är en underbar känsla. Detta är något man kan ta nytta av inom boulen!

Imorgon är det bouleträning som gäller, massträning för att komma igång. Lördagen åker man till Borås för Kronäng Cup, 49 lag!!

8 kommentarer:

Köhalmi sa...

Åja, du tränar ju rätt möe själv;)

Rickard Nilsson sa...

Men inte lika kontrollerat som dig

Anonymous sa...

Träna ordentligt nu Rickard. Det kan behövas. Nu är vi uppe i 52 lag och det är många spelare av god kvalite.
Vi ses på lördag.
Hasse i Kronäng.

Rickard Nilsson sa...

52? Grymt! Ja för att vinna behöver man spela bra boule, vi får se om jag har det i mig :) ses i Borås!

Anonymous sa...

Lycka till i Borås,själv ska jag spela Motalamixen 24 lag som är max.Kent

Rickard Nilsson sa...

Lycka till själv! Krossa Kristian Eklund för min skull ;)

Anonymous sa...

Får jag chansen ska jag göra det,ska sänka hans självförtroende till Swion.Kommer man kunna följa Kronäng Cup på din blogg imorgon.Kent

Rickard Nilsson sa...

Sjklart kommer man kunna det! Iaf mitt lag ;) kan hända att det kommer in några andra lag med :)