lördag 5 september 2009

Trönninge Spelen

Trönninge spelen, från blött till torrt

Halmstad Sista tävlingen i Halmstad Grand Prix. En bra placering här o jag hade chansen att vara bland de 8 främsta i tabellen och då få en bra lottning inför slutspelet. Jag lämnade Lindome kl 07:15, frukost på McDonalds och anlände till Halmstads grusplaner vid 08:45

Tävlingen hade samlat 21 lag, 6 grupper. Min medspelare för dagen var Jimmie Olsen HPK. Ett taktik val från min sida, en spelare som gått bra i GP´n o när jag nu behövde lite poäng så varför inte spela med en av de bättre? ;) Ska jag vara ärlig så har jag tänkt spela med honom ett tag. Två flugor i en smäll.

Poolspelet
Första matchen spelades mot Jimmies sambo, en tuff match för Jimmie. Vi avgick med segern, 13-4. Match två gick mot Johannes Thuresson med medspelare. En snabb match o vi avgick med poolsegern.

Dagens roligaste
Jag o Jimmie åkte iväg för att få något att äta. Alla pizzerior och kebabhak var stängda så vi åkte till MAX vid flygplatsen. En Fajitasallad, pommes och minimorötter. När vi skulle åka fick Jimmie ett samtal från Frida att han skulle köpa med sig något till henne. "-Vi tar drive thrun, går nog snabbare", säger Jimmie. Vi sätter oss i bilen o han beställer två burgare till henne, kör fram till luckan, betalar, o kör sedan därifrån. Jag tittar mig omkring i bilen o frågar vart han ställde påsen med burgarna. "-Oj, dem glömde jag", fick jag till svar! Han fick backa tillbaka o där stod tjejen i luckan med Fridas mat.

Slutspelet
Här fick vi en pisstart o Peter Oskarsson och Fredrik Arvidsson gick upp till en 7-0 ledning. Men sen vände matchen på 4 vändor, 13-7 till oss!

På banan bredvid krigade Viktor Patron o Håkan Hallberg till sig vinsten mot Roger Svensson o James HPK. Nu fick jag möta mina gosepågar ;)
Blev en "lätt" match, 13-1. Höjer alltid mig det lilla extra mot dessa killar o har även det mesta med mig.

Finalen - Full pott?
Sista matchen för dagen, skulle jag o Jimmie ta hem vinsten? Motståndet stod Kristoffer Eriksson och Bojje för. Detta kunde blivit tufft som f-n men vi fick spelet att stämma o vann med 13-3.

Halmstad Grad Prix
Hur lyder reglerna? Man ska spela minst 3 turneringar av de utvalda, man samlar poäng på de olika placeringarna man åstadkommer (de tre bästa turneringarna räknas). Detta var min tredje tävling o även tredje vinst så jag toppar tabellen och får nu lottas ihop med topp 8 i finalspelet om 2v. Första gången jag spelar Grand Prixen så det ska bli kul. 


1 kommentar:

Coccinelle sa...

Grattis till er båda! :)