måndag 18 augusti 2008

NM - Nordiska Mästerskapen 2008 Kalundborg Danmark

                                                                            Bild Robert Boström

NM - hur gick det nu då? 2a....säkert något man kan vara glad över om ett tag men just NU känns det rätt segt =/ Trodde vi skulle vinna den här turneringen men så blev inte fallet, 10-13 i finalen mot Danmark u23. En match som kunde slutat hur som helst om vi hade haft kylan i slutet men en miss i ett avgörande läge blev för mycket. 

Näst sista rundan har vi lillespel för match, Jocke känner sig sugen o vi låter honom göra spelet. Tyvärr så spelar han in motståndarnas kula för 2p på mattan, 14p i matchen. Turligt nog har vi 1 klot kvar och 15 cm att lägga på. Jag lyckades med lägget o vi får en runda till, 10-12. Här lägger Jocke en på lillen, motståndarna dödar både sitt eget o vårt klot. Sen följer lägg, stann, lägg, stann, lägg, stann. (2 av Fille, 1 av mig). Sen lägger de in igen o jag missar. Träff där o Jocke hade skjutit för match. Istället lägger vi bort sista o de vinner. . . SNARK!

Semifinalen började illa, Danmarks lag 1, VM-laget, startade i ett högt tempo o vi hängde inte riktigt på, 0-5 stod det rätt snabbt o de dominerade. Men sen hände något med oss, vi gick från 0-5 till 11-5 på 4 rundor, med tex en grym lägg 6a! Vi gjorde 24 perfekta klot i rad, grymt! Sista rundan lyckas jag med klockren kalle på 11.5m, fin känsla. En bra match från våran sida. 

I gruppspelet hade vi 5-1 i vinster.
 - SVE - NOR 13-1
 - SVE - FIN 13-1
 - SVE - DAN 13-2
 - SVE - NOR 13-6
 - SVE - DAN 4-13
 - SVE - FIN 13-5

I förlust matchen hade vi ingen chans, de spelade bra o vi spelade riktigt dåligt utan att egentligen göra dåliga kasst. Men resultatet på banan blev fanimej sjukt dåligt haha

Sista matchen mot Finland hände en rolig grej. Fille skulle skjuta o jag stod o kollade på honom o tyckte att det såg ut som om han siktade på fel kula, men jag såg fel o tog upp det med Fille: 
-Såg ut som om du siktade på fel kula!
-Jaså? haha fan vad pinsamt det hade varit om man gjort det!

2 rundor senare skjuter jag för en 2a, missar precis till höger o båda två tittar på mig med förvånade o "sura" ögon o säger: 
-Oj..Vad gör du?
-Vadå? Jag missade men ja..hm... (här trodde jag ett tag att de skulle döda mig för att jag missade en skott för extra poäng)
-Du var ju inte ens nära, tur att du inte träffade, det var ju EGET!!
-Va??? haha... ooops...
Jag hade gjort det som skulle vara så pinsamt, att sikta på eget!! ;) Tur att man är så dålig att man missade! Fick tom -1 i statistiken..tycker jag är fel.. hm... när jag ändå siktade på eget o missar så tycker jag att man gör något bra men det tyckte inte Harko...

En annan rolig sak är en gravyr som en av danskarna hade, en medelmåttig läggare i u23 laget, det stod "The Great Star" på hans kulor.. detta skänkte oss många skratt ska ni veta! 

-Ok, vad tycker jag nu om ännu ett silver? 
För jävla tråkigt är det första som kommer upp i mitt huvud. Att slå Danmark måste man kunna begära men denna gång funkade det inte. Mest synd tycker jag dock om Jocke som så gärna vill ha ett guld men fick nu ett silver till.. Tillsammans har vi nu tagit 2 silver o 1 brons.. haha

-Hur var spelet nu då?
Stabilt? Om man bortser från en förlust matchen i gruppen så är jag "nöjd" med mitt spel. Gjorde många viktiga klot, kom många klossar dag 2, men så gjorde man en del dåliga klot med, mest på skotten, något man får jobba vidare på. 

Tack för helgen Jocke o Fille, kul som fan, hoppas att vi får spela mer tillsammans i framtiden!
O då får du fan ta o vara frisk Krille! ;)

/Success_Star

Inga kommentarer: