tisdag 6 maj 2008

DM Singel, Skytte

DM singel.

- Match 1.
Roger Svensson, 13-5. 3e gången jag möter honom i singeln på DM nu, 3e vinsten, alltid skönt, en bra spelare.

- Match 2.
Björn Mayer, 13-1. En match där Björn inte presterade som han kan vilket gjorde siffrorna större än de borde vara.

- Kvartsfinal.
Stefan Ståhl, 13-5. Jag hade en revansch att ta från SM 2006 där jag förlorade med 6-13. En match där jag spelade j-vligt bra men hade noll chans till vinst. Kvarten på DM kunde gått illa, han hade 5-1 o skott för 3p..hade han satt den hade jag tankarna på att tacka för matchen o gå..men han missade o jag fick tag i lillen o sen släppte jag inte den igen, 11 raka poäng.

- Semifinal.
Henrik Hugosson, 13-2. En match som kunde slutat hur som helst men Henke hade redan "gett upp" innan matchen startade. Vi gick från "hårda" banor med sten till "sandstranden" , vilket var tråkigt o det tyckte Henke mest av alla. Jag spelade spelet o vann enkelt, där Henke skickade de sista 6 kloten i planket.......

- Finalen.
Kenneth Köhalmi, 13-3. Här spelade jag bra, gjorde en del trollande o massa stann. Vann relativt enkelt, vilket egentligen är konstigt, KK är ju en bra spelare. Men jag tackar o tar emot, andra gången jag möter honom i singel o denna gång fick han poäng.... ;) 

Försvarade singeltiteln, NICE =) 4e guldet på 6 år =) (5 försök)


SKYTTET.
- Kvalomgång 1. 
20 kanske, la av mitt i lillarna.

- Kvalomgång 2.
36p, 2a på detta resultat. 37p Stefan Ståhl, 3a Kristian Lilja 34.

-  Kvarten.
32p. Startade illa, 3p första övningen. Stora poäng på 4e o 5e.

- Semifinal.
Alex Lindkvist. 26-21. Vi hade 21-21 inför lillarna, han som ledare med fler femmor. Jag satte första på 6m, sen kom det 7 missar från oss.

- Finalen.
Henrik Hugosson, 32-7. Henke hade chansen att ta sig vidare till SM med 35p men fick ihop 7........efter MÅNGA gummiträffar....

En placering bättre än förra året då jag blev 2a. 

Vidare till SM
Rickard, Stefan Ståhl o Kristian Lilja

/Success_Star, 3 guld... än så länge ;)

2 kommentarer:

Coccinelle sa...

4e guldet på 6 år =) (5 försök)

hmm... Du vann inte dubbeln förra året, och inte mixeden heller... Då blir det väl svårt med 4 guld av 5 möjliga?

Men detta DM e ju fan ditt... Vår match i dag var inte bra. Men shit.. Du har 4 guld av fem!!! Synd bara att de inte blir fler.. ;)

Success_Star sa...

haha. jag vann vinst trippeln med.. mohahaha.. =) o jag har vunnit SINGELN 4 ggr av 5 försök... =)