fredag 2 maj 2008

DM Mix Tyringe

Äntligen skulle man få spela en DM klass i Tyringe igen, favoritstället när det kommer till DM. Det var här man spelade en gång om året varje år när man var yngre, en skön känsla spred sig i kroppen när man steg ut på dessa banor igen.

Mixen skulle spelas med Tilda, ta en revansch för förra årets "miss", 3e plats. I år skulle vi vinna, inget annat skulle kännas ok.
27 lag, poolen gick ok, 13-2 mot Åstorp, 13-9 mot brossan min ;)
Vi slapp kvalet, pga seedning, kvarten spelades mot Vinco, en stockholmare o hans partner. Det kändes som om det kunde bli en jämn fight, vilket det var i början men vi tog tag i matchen o gick till vinst med 13-3 (?)
I poolspelet var det jag som "drog" oss vidare, kvarten var vi båda grymma o nu till semin..........hjälp vad tråkigt det här kunde blivit. Vi ställdes mot Lisa Köhalmi-Werner från Ekeby. Runda efter runda sköt jag dubbelbom, blev några trippelmissar med... det gick fanimej inte att träffa...mer o mer frusterade blev jag men som tur hade jag Tilda vid min sida..hon presterade sitt bästa läggspel jag någonsin sett...helt otroligt bra var det, knappt en kula som var sämre än 30cm ifrån...helt sjukt... allt gick in...! Det var hon som höll oss kvar i matchen, jämnt som fan i början...när Tilda till sist gjorde en dålig runda gjorde jag en bra o avslutade runda med en KLOCKREN kalle för 5p...!! Runda efter var det kalle igen, men sen en dubbelbom...haha...allt medans Tilda matade lillen igen..sista rundan fick jag till 2 kallar o vi vann med 13-5. Utan Tilda skulle vi förlorat stort så jag har henne att tacka för finalplats.
I finalen ställdes vi mot Mia Nyström-Michael Thealander?...här startade vi i raskt tempo och efter 4a rundor hade vi vunnit med 13-0..!! SÅÅÅ jävla skönt att äntligen ha vunnit alla grenar i DM!!

Var idag nere o kollade in banorna för Europa cupen..vad tråkiga de hade blivit..lagt på en massa singel så nu var de "lättspelade"...lite tråkigt men aja...

Söndag, då ska jag försvara ett DM guld är det tänkt, singeln.

/Success_Star, en glad jävel!

Inga kommentarer: