lördag 2 februari 2008

Februaricupen Halmstad (ÖD) 16 lag

07.45 skulle jag o Tilda hämta Henke o Sara, klockan slog 07.30 då vi kom på att vi inte hade några kontanter uttagna o fick skynda oss iväg. Ståhlhallen intogs vid 9 tiden o vi började med frukost o därefter uppvärmning..en av de bättre för mig genom tiderna..
Match 1 spelades mot lag Knuff, 13-2, bra spel från vår sida avgjorde matchen till våran fördel.
Match 2 var mot Wiede o Tomas Finné. Här rasade vårt spel helt o resultatet skrevs till 5-13.
Match 3, avgörande i poolen, Viktor Patron o Håkan Hallberg var motståndet, en svår maatch på pappret, men vi gjorde en bra match o vann med 13-2.
Nu var det dags för kvartsfinal, Kärnans lag Müller fick stryk med 13-0! ;)
I semin ställdes vi emot Henke o Sara som hade gått genom turneringen obesegrade. Båda lagen spelade ett bra spel o vi följde varandra upp till 9-9, några rundor stod det 12-9 till oss och vi hade 3 (!!) lägg för match, säkert 1m att lägga på men inte fan gick något av läggen in...*juppie* 2p till lag Hugosson, 12-11. Nu följde 2 rundor som man inte glömmer i första taget. Lillen hade gått ner till dödlinjen, 12m, efter ett missat skott av Henke. Sara lägger en kula 50cm framför lillen. Jag lyckas med stora möda lägga in en kula bakom denna, 13 på plats, 1-1 i kulor. Henke drar iväg ett skott som landar framför eget men som hoppar över o tar vårat...*juppie igen* Jag skjuter ett likadant skott men missar, ytterligare 1p till dem, 12-12. Nu följer en runda med en hatt från Henke, ett sneddstudsande lägg från mig som blir poäng o ett missat skott från Sara som drar lillen till deras fördel...1m kort, 0,5m snett, sitt i handen, sista kulan för dem...måttligt glad man var då..haha..jag träffar mitt sista skott men för tunt för att vinna matchen. 12-13.. Matchen om 3e plats spelades av, stor ledning från vår sida åts upp efter "lek" från vår sida men till slut vann vi med 13-12..

En rolig tävling, få lag men många bra lag. Tråkigt när de lägger så många tävlingar samma helg så pass nära varandra, Malmö, Halmstad, Borås o Skövde.

Dags att gosa vidare med katten. Hon ligger just nu i mitt knä, stirrandes på den nya hunden.. haha

/Success_Star

Inga kommentarer: