måndag 4 juli 2016

Draguignan - Frankrike - Mixtrippel

DRAGUIGNAN | 4-6 juni | Mixtrippel | Laget för dagen blev jag @joachimandersson och Signe. Tävlingen hade samlat trettiofyra lag och spelades samtidigt som åttondelarna i dubbeln. Vi fick en strålande start, 13-0. Jag som skytt, Signe på mitten och Jocke på lägg. Match två var mindre komfortabel, låg under mestadels men vi kom först till tretton. Fransmännen är så goa när de tror de ska vinna men det skiter sig. Jag sköt lillen en runda när de hade bra press på oss och motståndarnas skytt blev...aningen sur #tönt.
Slutspelet kom och vi mötte ett lag med en spelare, äldre farbror som var en "stor känd" spelare i Marseille för ett par hundra år sedan och han hade fortfarande spelet i sig. 0-9 innan vår första poäng trillade in på kontot. 6-9 kom vi upp i innan det var slut för den här helgen.
En kul tävling med en ny medspelare, alltid intressant och se hur det funkar och tummen upp för det :) Dock tror jag både Signe och Therese är duktigt trött på mig och @joachimandersson efter den här helgen... Haha

Inga kommentarer: