söndag 21 juli 2013

SM - Sammanfattning

Resultat
Guld Trippel
Silver Mixtrippel
Silver Singel
16 del Dubbel
32 del Mixdubbel

Boende
Bodde på Scandic Lugnet och det var riktigt skönt. Nära till banorna, helt ok frukost och fina rum.

Banorna
Trodde att skidstadion skulle bjuda på fotbollsplansbanor men stenarna och alla hålorna som bildades efter mixtrippelns regn skapade riktigt bra banor! Var inne och kollade på bandybanan...hjälp vad slätt! Centercourt var bra dock alldeles för mycket grus vilket gjorde att även bra träffar inte fick kulorna döda.

Sekretariatet
Finns bara en sak att säga om denna: Toppklass.
Såg aldrig några köer, inte problem med banor eller lottning.

Mat/Restaurangen
Maten på banorna var bra, speciellt buffén vid centercourt. 85 kr tycker jag är ett bra pris, men förstår de familjer med många barn att det lätt springer iväg i pengar. Sen måste jag tycka att resten var lite dyrt, chokladboll för 25kr, läsk 50ml 25 kr, men någonstans måste det tjänas pengar.

Väder/Toaletter/Vatten
Vädret, inget som arrangörerna kan göra något åt men alltid något som sätter betyget på ett SM. Mixtrippeln började med duggregn men resten av veckan har varit kanon! Aningen kallt i slutet men inget regn. Även toaletter är något det pratas om, och nu bjöds vi på nya fina toaletter, drabbades själv aldrig av en enda kö. Fylla på vattenflaskor var även detta en piece of cake!

Spelet
I mixtrippeln bjöds det på riktigt bra och stabilt spel. En skott miss på 6 match, dock brakade vi igen totalt dagen efter där jag själv kanske kom upp i 50%. Fram till finalen släpptes bara 2 poäng. I mixen spelade jag med Charlotte Thorén och här tog det stopp alldeles för tidigt, hade 10-1 mot Lotta och Kjelle men jag tog inte chanserna jag fick och det blev 12-13. Tråkigt slut då CT spelade bra! Nu var det dags för "min" gren, singel. Spelade jämnt hela vägen, hade en djup dipp i kvarten mot Oskar Augustsson. Efter fyra rundor hade jag haft chans på 9-0 men låg under med 0-4. Ingen av oss tog chanserna som bjöds. Vann till sist med 13-7. I finalen åkte jag på stryk av Anders Larsson, en hungrigare spelare på det där guldet. Nu var det dags för den viktigaste klassen, trippeln. Och nej, inte bara för att vi vann den ;) Finalen var ett krig och att få lägga in sista kulan för match var en skön, befriande känsla. En klass kvar, dubbel. Nu skulle guld nummer två bärgas. Vi började bra, 3 vinster innan plumpen kom mot Dennis/Harko. 12-13 efter att ha haft 12-10, 4-2 i klot sista rundan. Miss, eget, Jimmy la bort sen la jag in. De sköt och kontrade men avslutade med kalle tre! Tråkigt avslut på veckan...

Avslutning
Efter att ha haft ett motigt år med dåliga resultat rakt igenom kan jag inte vara något annat än nöjd med SM 2013.

Nästa helg är det Europa cupen, hoppas på avancemang så man har något kvar att se framemot i höst. Var en del som önskade mig lycka till i EM uttagningen men skulle tacka nej till platsen om den erbjöds, alldeles för dåligt år bakom mig.


Inga kommentarer: